صنایع غذایی> مدیر کل نظارت و ارزیابی فرآورده‌های خوراکی، آرایشی و بهداشتی سازمان غذا و دارو گفت: تعدادی از واحدهای تولید کننده آبلیمو محصولات بسیار با کیفیت و سالم تولید می‌کنند که مصرف آنها مورد تائید سازمان غذا و دارو است و بدلیل کیفیت بالا تا حد امکان نشان ایمنی و سلامت دریافت می‌کنند.

دکتر هدایت حسینی گفت: برنامه ارتقای سلامت و کیفیت آبلیمو بدلیل وجود گزارشات فنی از دانشگاه‌های علوم پزشکی و ارزیابی محصولات سطح عرضه از سال گذشته بصورت یک برنامه مصوب در اداره کل نظارت و ارزیابی فرآورده‌های غذایی و بهداشتی در دستور کار قرار دارد.

وی گفت: در طی این برنامه، کنترل مستمر واحدهای تولید کننده آبلیمو و محصول آبلیمو در سطح عرضه انجام شده است.

حسینی اظهار داشت: به منظور اطمینان از سلامت و کیفیت آبلیمو در اولین قدم ضوابط صدور پروانه های بهداشتی ساخت سازمان غذا و دارو مورد بازنگری قرار گرفت و با توجه به آنکه استفاده از روش‌های تولید قراردادی و نام‌های تجاری متعدد سبب بروز تقلبات و تخلفات در این صنعت شده بود، محدودیت‌ها از این جهت با همکاری انجمن صنفی مربوطه در نظر گرفته شد.

وی افزود: در ادامه کنترل مستمر و نمونه‌برداری‌های متعدد از سال گذشته از سطح عرضه بعمل آمد که بر اساس نتایج آزمایشات بعمل آمده با محصولات و واحدهای تولیدی متخلف برخورد شدیدی نشده است. در حال حاضر در راستای اجرای این برنامه سه خط تولید آبلیمو در کشور بدلیل تخلفات متعدد توقیف و از تولید محصول ممانعت شده است.

مدیر کل نظارت و ارزیابی فرآورده‌های خوراکی، آرایشی و بهداشتی سازمان غذا و دارو در پایان خاطر نشان کرد: همچنین در تعداد 51 محصول آبلیمو با نام‌های تجاری متفاوت موارد عدم انطباق با ضوابط فنی و بهداشتی سازمان غذا و دارو اثبات شده است که از طریق دانشگاه‌های علوم پزشکی ناظر به این واحدهای تولیدی پرونده تخلفات به مراجع قضایی ارجاع شده است.

بنابر اعلام روابط عمومی سازمان غذا و دارو، وی در پایان گفت: در عین حال تعدادی از واحدهای تولید کننده آبلیمو محصولات بسیار با کیفیت و سالم تولید می‌کنند که مصرف آنها مورد تائید سازمان غذا و دارو است که بدلیل کیفیت بالا امکان اعطای نشان ایمنی و سلامت بعنوان یکی از نشان‌های عالی حوزه سلامت به آنها وجود دارد.

منبع:ایسنا
کد خبر 44b9e6e242f0431581fdfba6830b86c3

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 10 =