۰ نفر
۱۴ فروردین ۱۳۹۵ - ۰۹:۵۳
مواد غذایی> یک مقام مسئول در سازمان شیلات از شکسته شدن رکورد صادرات میگوی پرورشی در کشور خبر داد و گفت: میزان صادرات میگوی پرورشی در۱۱ ماهه سال ۹۴؛ ۱۲ هزار و ۴۰۰ تن به ارزش ۵۴ میلیون دلار بوده است.


عیسی گلشاهی با بیان اینکه هنوز میزان صادرات محصولات شیلاتی در ۱۲ ماهه سال ۹۴ مشخص نشده است، اظهارداشت: میزان صادرات این محصولات در ۱۱ ماهه سال قبل، حدود ۶۹ هزارتن به ارزش ۲۱۷ میلیون دلار بوده است.

مدیرکل دفتر بهبود کیفیت، فرآوری و توسعه بازار آبزیان سازمان شیلات ایران اضافه کرد: این میزان نسبت به سال ۹۳  از نظر وزنی ۳۲ درصد و از نظر ارزشی ۲۵ درصد افزایش داشته همچنین پیش بینی می شود در  ۱۲ ماهه ۹۴؛ حدود ۳۲۰ تا ۳۳۰ میلیون دلار محصول شیلاتی از کشور صادر شده باشد.

وی عمده ماهی های صادر شده طی سال گذشته را مورد اشاره قرار داد و گفت:  ماهی تازه پرورشی، انواع ماهی منجمد و یال اسبی از عمده محصولات صادراتی ما بودند ضمن اینکه  رشد صادرات ماهی  یال اسبی حدود ۵۵ درصد بوده است.

 گلشاهی با بیان اینکه  ماهی قزل آلا و انواع ماهیان استخوانی نیز در لیست محصولات صادراتی ایران قرار داشته اند، ادامه داد: در مجموع میزان صادرات ماهی ها حدود ۵۱ هزار تن به ارزش ۱۳۹ میلیون دلار بوده است.

وی با اشاره به اینکه میزان صادرات میگوی پرورشی هم  ۱۲ هزار و ۴۰۰ تن به ارزش ۵۴ میلیون دلار بوده است، افزود:در ۱۱ ماهه سال ۹۴؛ رکورد صادرات میگوی پرورشی در کشور شکسته شد به طوری که اوج صادرات این محصول در ۱۲ ماهه سالیان قبل ۱۱ هزار و ۶۰۰ تن بوده اما پیش بینی ما این است که این عدد در ۱۲ ماهه ۹۴، حدود  ۱۳  تا ۱۳ هزار و ۵۰۰ تن باشد.

مدیرکل دفتر بهبود کیفیت، فرآوری و توسعه بازار آبزیان سازمان شیلات میزان صادرات خاویار را حدود  ۹۰۰ کیلو گرم  و انواع  پودر  ماهی را ۴۶۱ تن عنوان و اضافه کرد: ۲ هزار و ۶۹۰ تن خوراک آبزیان نیز از کشور صادر شده و صادرات نهاده های ما در حال افزایش است.

گلشاهی با بیان اینکه میزان واردات کشور هم  ۱۲ درصد از نظر وزنی و ۱۷ درصد از نظر ارزشی کاهش یافته است، گفت:  انواع ماهی برای استفاده بعنوان ماده اولیه کارخانجات صنعتی و عمده ماهی تن که در کارخانه های کنسرو مورد استفاده قرار می گیرد به علاوه انواع ماهی تجاری برای کارخانه های بسته بندی؛ از جمله محصولات وارداتی ایران هستند.

وی میزان واردات ماهی تیلاپیا را هم در ۱۱ ماهه سال قبل  ۹ هزار تن اعلام کرد و افزود: این عدد نسبت به مدت مشابه سال ۹۳،  ۲ درصد کاهش داشته است.  

منبع:مهر
کد خبر 459c799c02394b12a422bfc5a15dda47

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 5 =