مواد غذایی> نشان ایمنی و سلامت به محصولاتی تعلق می‌گیرد که فاقد مواد افزودنی و نگهدارنده باشند و همچنین حاوی عوامل مؤثر در سلامت مردم باشند.


مدیرکل نظارت و ارزیابی فرآورده‌های غذایی، آرایشی و بهداشتی سازمان غذا و دارو امروز در همایش روز جهانی غذا با اشاره به اهمیت غذا در ارتقای سلامت عمومی گفت: در حال حاضر حدود 900 میلیون نفر در دنیا غذای کافی و سالم برای خوردن ندارند و در این راستا باید به تولید غذای سالم و کافی برای همه مردم جهان توجه ویژه شود.

هدایت حسینی با بیان اینکه در این راستا همه تولیدکنندگان زنجیره غذایی از جمله بخش حمل و نقل و تولیدکنندگان و سازمان‌های نظارتی در فعالیت هستند، افزود: یکی از برنامه‌های سازمان غذا و دارو اعطای نشان ایمنی و سلامت به محصولاتی است که سالم هستند و دارای ارزش غذایی هستند و باعث ارتقای سلامت می‌شوند که در این راستا تا به حال 12 دوره مراسم اعطای نشان ایمنی و سلامت برگزار شده و امروز سیزدهمین دوره برگزار می‌شود.

وی خاطرنشان کرد: در 12 دوره قبلی 145 محصول نشان ایمنی اخذ کردند و امروز هم 26 محصول دیگر این نشان را دریافت می‌کنند.

مدیرکل نظارت و ارزیابی بر مواد غذایی سازمان و غذا و دارو با تأکید بر اینکه نشان ایمنی و سلامت از عالی‌ترین نشان‌های سازمان غذا و دارو است، ادامه داد: این نشان به محصولاتی تعلق می‌گیرد که فاقد مواد افزودنی و نگهدارنده باشند و همچنین حاوی عوامل موثر در سلامت مردم باشند.

حسینی تصریح کرد: تا به حال فرآورده‌های لبنی توانسته‌اند این نشان را دریافت کنند و ارتقای فرآورده‌های لبنی با توجه به اهمیت ان در سلامت مردم در دستور کار وزارت بهداشت قرار دارد.

وی با اشاره به اینکه در این باره به برخی از تنقلات مانند میوه‌های خشک این نشان اعطا می‌شود تا سرانه مصرف آنها افزایش یابد و رقابت در این عرصه بیشتر شود، یادآور شد: همچنین برخی فرآورده‌های دیگر مانند برنج ایرانی و چای ایرانی که در نوع خود از بهترین‌ها در دنیا هستند با کاهش 50 درصدی آلاینده‎ها در محصولات نسبت به میزان مجاز مشمول دریافت این نشان می‌شوند.

منبع:ایانا
کد خبر 4ceada68e3c74e1ba3d24b2f34be061d

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
9 + 1 =