۰ نفر
۱۷ خرداد ۱۳۹۴ - ۱۲:۱۸
مواد غذایی> رییس اتحادیه میوه و سبزی از کمیاب شدن هویج در بازار و افزایش چشمگیر قیمت این صیفی خبر داد.

سید حسین مهاجران قیمت انواع میوه را نسبت به هفته گذشته بدون تغییر عنوان کرد و با بیان اینکه قیمت هرکیلوگرم خیار ۵۰۰ تومان کاهش یافته است، اظهارداشت: در حال حاضر هرکیلوگرم خیار بین ۱۰۰۰ تا ۱۵۰۰ تومان به دست مصرف کننده می‌رسد، ضمن اینکه قیمت هویج در حدود یک هفته اخیر افزایش چشمگیری در بازار داشته است.

وی با بیان اینکه اگر هویج به قیمت ۷۰۰ تا ۸۰۰ تومان به فروش برسد، تولیدکنندگان سود می‌کنند، افزود: قیمت فعلی این صیفی در بازار بین ۴۷۰۰ تا ۴۸۰۰ تومان است.

رئیس اتحادیه میوه و سبزی، دلایل گرانی هویج را مورد اشاره قرار داد و گفت: سال گذشته در چنین فصلی هویج کاشان به بازار آمد اما به فروش نرسید، در نتیجه امسال  این صیفی در کاشان تولید نشد.

مهاجران با اشاره به اینکه در حال حاضر هویج اصفهان در بازار عرضه می‌شود، اضافه کرد: تولید اصفهان پاسخگوی نیاز مردم نیست، ضمن اینکه در حدود ۱۰ روز آینده تولیدات دیگر نقاط وارد بازار می‌شود و قیمت کاهش پیدا می‌کند.

در همین زمینه علی امامی، معاون اتحادیه بارفروشان، قیمت هویج را در میدان مرکزی میوه و تره‌بار، ۲۵۰۰ تومان اعلام کرد و گفت: حدود یک هفته است که قیمت این صیفی افزایش یافته، چراکه عرضه آن در حال حاضر بسیار کم است، ضمن اینکه طی ۱۰ روز آینده شاهد کاهش قیمت این محصول در بازار خواهیم بود.

منبع:مهر
کد خبر 50301032b8114f63bf01edcae38d3805

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 3 =