مواد غذایی> رییس جمهوری در اجتماع بزرگ مردم استان خراسان شمالی با تاکید بر اینکه ما از تحریم نمی ترسیم اما با آن مبارزه می کنیم و با کمک شما مردم تحریم ها را خواهیم شکست، گفت: اگر می خواهیم به پیشرفت و قله های ترقی دست یابیم باید متحد باشیم، دست به دست هم دهیم و اختلافات را کنار بگذاریم.



به گزارش پایگاه اطلاع رسانی ریاست جمهوری، حسن روحانی اظهار داشت: ما اگر می‌خواهیم به پیشرفت و قله‌های ترقی دست پیدا کنیم باید متحد باشیم و دست به دست هم بدهیم و اختلافات را کنار بگذاریم . همه به هم کمک کنیم تا در این کشور رونق اقتصادی، آغاز شود.

وی خاطرنشان کرد: شما می‌دانید روزی که این دولت کار خود را آغاز کرد، از رشد و رونق اقتصادی خبری نبود، آمار اقتصادی ما نشان می‌داد که در سال ۹۱، حدود منفی ۷ درصد ،شرایط رشد کشور بوده یعنی رکود عمیق که حتی در سال ۹۲ هم باز رشد کشور منفی بود و می‌دانید که در شرایط رکود روز به روز تولید، کاسته و کاسته می‌شود و اگر تولید کاسته شد، دست نیاز ما به بیگانه دراز می‌شود، اگر تولید کاسته شد حتی برای نان شب هم نیازمندیم تا گندم را از خارج وارد کنیم و شما می‌دانید که در سال ۹۲  میلیون‌ ها تن گندم وارد شد.
رییس جمهوری گفت: پارسال ۲ تا ۳ میلیون تن گندم کمتر وارد کردیم و امسال هم به حول و قوه الهی کمتراز قبل وارد می کنیم.
روحانی با اشاره به این که نیازمندی‌های کشاورزی ما در طول سال ۹۲ و ۹۳ به خارج کاهش پیدا کرده و روی پای خود ایستاده‌ایم، اظهار داشت: ما در این مدت ۸ میلیارد دلار مواد غذایی کمتر وارد کردیم و این به معنای آن است که ما در مسیر تولید حرکت کردیم.
وی تصریح کرد: تعداد تراکتورها، کمباین‌ها، ماشین‌آلات راه‌سازی و کشاورزی که روز به روز افزایش پیدا می‌کند به معنای حرکت کشور در مسیر توسعه و رشد است.

سرمایه گذاری 60 میلیارد تومانی برای مدرن کردن آبیاری کشاورزی

روحانی گفت: ما در طول ۲۲ ماه گذشته صدها هزار هکتار زمین کشاورزی را تحت آبیاری مدرن قطره‌ای قرار داده‌ایم، فقط در خوزستان و ایلام ۱۷۷ هزار هکتار، این فقط آمار دو استان است برای طراحی در این زمینه، در همین استان خراسان شمالی به حول و قوه الهی برای مدرن کردن آبیاری کشاورزی ۶۰ میلیارد تومان هزینه خواهد شد.
رییس جمهوری خاطرنشان کرد: ما در شرایط تحریم به فکر دریاچه‌های خشک افتاده‌ایم، ما در شرایط تحریم به فکر رودخانه‌های بزرگ، هامون‌ها و تالاب‌های کشور افتاده‌‌ایم؛ ما در شرایط تحریم شرایط بنزین و گازوئیل مصرفی را از لحاظ کیفیت و فاضلاب شهرها را اصلاح کردیم. ما در شرایط تحریم پروژه قطار سریع‌السیر را در ایران آغاز کردیم.
روحانی تصریح کرد: ما از تحریم نمی‌هراسیم. اما با تحریم مبارزه می‌کنیم. ما تحریم را به حول و قوه الهی و با کمک شما مردم لغو خواهیم کرد.
رییس جمهوری اظهار داشت: در زمینه مسأله آب‌رسانی در بجنورد طرح‌آب‌رسانی با ۳۵ میلیارد تومان اعتبار تا اوایل سال ۹۵ تکمیل خواهد شد، که هم کیفیت آب اصلاح خواهد شد و هم بعضی از بخش‌هایی که نمی‌توانند به آب سالم دسترسی داشته باشند، این آب سالم به دسترس آنها خواهد رسید.

روحانی گفت: سد سومبار هم با ۵۰ میلیارد تومان تکمیل خواهد شد و سد چندیر نیز با اعتبارات آب های مرزی تامین خواهد شد.

وی اضافه کرد: از سوی دیگر ۱۷ طرح آب و فاضلاب در استان پیگیری خواهد شد که فاضلاب اسفراین در سال ۹۴ تکمیل خواهد شد.

رییس جمهوری با اشاره به این که ۱۲مجتمع آب رسانی روستایی با ۴۵ میلیارد تومان اعتبار در سال ۹۴ و ۹۵ تکمیل خواهد شد،اعلام کرد: در زمینه کشت گلخانه‌ای هم اقدامات لازم برای بهره‌وری انجام خواهد شد.

روحانی گفت: با تسهیلات ویژه‌ای که برای این استان از طریق صندوق توسعه ملی مد نظر قرار دادیم، نرخ ترجیحی برای این استان مقرر شده که برای طرح‌های کشاورزی با سود تسهیلات ۱۰ درصد و برای صنعت با سود تسهیلات ۱۲ درصد، فرصت بسیار خوبی فراهم است که کارآفرینان در این زمینه فعال شوند.

رییس جمهوری اظهار داشت: در مجموع در این سفر ۲۵ طرح و پروژه با مبلغ اعتبار ۵۷۰ میلیارد تومان در این سفر تصمیم‌گیری و همه این طرح‌ها در سال جاری و سال آینده اجرا و عملیاتی خواهد شد.
کد خبر 504a45d9454e485a88f5d599eb172f2b

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
9 + 2 =