هزار و ۱۰۰ واحد مسکونی و اراضی کشاورزی در سیل اخیر آسیب دیدند

معاون استاندار فارس با بیان اینکه بارندگی در لار، گراش، لامرد، عیوض، خنج، نیریز، زرین دشت، جهرم و داراب بارندگی بیشتر بود، گفت: هزار و ۱۰۰ واحد مسکونی، اراضی کشاورزی، زیرساخت‌ها و تأسیسات آب و برق خسارات زیادی از سیل اخیر دیدند.

محمود رضایی در گفت‌وگو با میزان، با اشاره به آخرین وضعیت بروز سیل در استان فارس بیان کرد: بر اساس پیش بینی‌هایی که سازمان هواشناسی اعلام کرده بود، ستاد مدیریت بحران در همه شهرستان‌ها فعال شده و اقدامات لازم برای مهار سیلاب و جلوگیری از آسیب‌ها در دستورکار قرار گرفته بود.

وی با بیان اینکه در استان فارس به‌دلیل ورود دو سامانه بارشی سنگین حدود ۱۰۰ میلیمتر بارندگی در کل استان داشتیم، افزود: در برخی نقاط تا ۲۰۰ میلیمتر بارندگی و در برخی مناطق نیز بارش برف داشتیم. در ۸ شهرستان‌های لار، گراش، لامرد، عیوض، خنج، نیریز، زرین دشت، جهرم و داراب بارندگی بیشتر بود؛ به‌همین دلیل خسارات در این شهرستان‌ها نیز بیشتر بود.

معاون استاندار فارس

معاون استاندار فارس گفت: امداد رسانی اولیه و اسکان موقت از همان ساعات اولیه بروز سیلاب رخ داد. توزیع مواد غذایی و کالاهای مورد نیاز هم  انجام شد.

محمودی با اشاره به برآورد خسارت‌ها در کل ۸ شهرستان محل وقوع سیلاب گفت: هزار و ۱۰۰ واحد مسکونی آسیب دیدند که از این تعداد ۶۰۰ واحد مسکونی نیاز به بازسازی و ۵۰۰ واحد نیاز به تعمیر دارند. عمده خسارات در روستاهای لامرد، لارستان و گراش بود.

معاون استاندار فارس

معاون استاندار فارس با اشاره به اینکه سیل اخیر خسارات فراوانی به جاده‌های شهری، بین شهری و روستایی وارد کرده است، تصریح کرد: جاده‌ها به‌خاطر آب شستگی و لایه رویی آسیب جدی دیدند و چندین پل نیز تخریب شدند. آب شستگی حاشیه و شانه‌های جاده‌ها نیز میزان خسارت‌شان بالاست. 

وی با بیان اینکه بیش از ۵۰۰ تا ۶۰۰ کیلومتر از جاده‌های درون شهری آسیب دیدند، گفت: وزارت راه و شهرسازی در لارستان مشغول بهسازی شرایط هستند.

معاون استاندار فارس

رضایی با بیان اینکه تیم‌های ارزیابی بررسی خسارت را انجام دادند، گفت: منازل مسکونی شهری و روستایی، اراضی کشاورزی، زیرساخت‌ها و تاسیسات آب و برق خسارات زیادی از سیل اخیر دیدند و قطعا تمام خسارات از ستاد مدیریت بحران کشور به هیئت دولت منتقل می‌شود تا امکانات برای بازسازی برای این مناطق تامین شود.

معاون استاندار فارس با بیان اینکه ابگرفتگی منازل برطرف شده است، افزود: مردم در منازل خود سکنی کردند و به‌زودی کار تعمیر و بازسازی خسارات سیل آغاز می‌شود.

انتهای پیام/

کد خبر 51741

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 2 =