کشتارگاه ها پاییز امسال چقدر گوشت و مرغ عرضه کردند؟

براساس آخرین آمارهای منتشر شده در سه ماهه سوم سال ۱۴۰۰، ۵۲۱هزارتن گوشت انواع طیور و ۵۴هزارو۹۴۷تن انواع گوشت قرمز در کشتارگاه ها عرضه شده است.

براساس اعلام مرکز آمار ایران در پاییز امسال وزن گوشت انواع طیور عرضه شده در کشتارگاه ها ۵۲۱ هزارتن بوده است که از این میزان ۵۰۸.۱ هزارتن معادل ۹۷.۵ درصد مرغ و خروس و ۱۲.۹هزارتن معادل ۲.۵درصد گوشت سایر طیور عمدتاً بوقلمون، بلدرچین، شترمرغ و کبک بوده است.

همچنین براساس این گزارش مقدار عرضه گوشت طیور در کشتارگاه‌های رسمی کشور در فصل پاییز ١٤٠٠ نسبت به فصل تابستان ١٤٠٠ حدود ٢ درصد افزایش داشته است.

وزن گوشت قرمز عرضه‌شده انواع دام‌های ذبح‌شده در کشتارگاه‌های رسمی کشور در آذر امسال جمعاً ۵۴هزارو ۹۴۷ تن بوده  که از این میزان گوشت گاو و گوساله با ۲۸هزار و۸۰۹تن معادل ۵۲.۴درصد از وزن کل گوشت قرمز عرضه‌شده را به خود اختصاص داده است و گوشت گوسفند و بره نیز با وزن ۲۱هزارو۷۴۴تن، بز و بزغاله با ۳۳۶۸ تن و سایر انواع دام با ۱٬۰۲۶ تن، به‌ترتیب ۳۹٫۶ درصد، ۶٫۱ درصد و ۱٫۹ درصد از وزن کل گوشت قرمز عرضه شده را به خود اختصاص داده‌اند.

همچنین مقدار عرضه گوشت قرمز در کشتارگاه‌های رسمی کشور در آذر ۱۴۰۰ نسبت به ماه قبل (آبان) در حدود ۰٫۳ درصد کاهش داشته است.

منبع:ایسنا

کد خبر 51944

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 9 =