کشاورزی> مدير عامل شركت بازرگاني دولتی ايران از آمادگی کامل این شرکت برای انجام مطلوب عملیات خرید تضمینی دانه‌های روغنی تولید داخل در فصل برداشت سال ۱۳۹۵ خبر داد.

به گزارش خبرگزاری مهر،  علی قنبری با بيان اينكه تمامی ساز و كار لازم جهت خريد تضميني دانه‌هاي روغني طراحي شده است، گفت: با تعامل بانك كشاورزي، سامانه‌ پرداخت نقدي وجوه دانه‌هاي روغني طراحي و راه اندازي شده است تا كشاورزان از طريق اين سامانه به موقع حاصل دسترنج خود را دريافت كنند.

معاون وزیرجهادکشاورزی عنوان كرد: مدیریت خريد تضميني دانه روغني كلزا طي بخشنامه وزير جهاد كشاورزي به این شركت واگذار شده تا در راستاي حمايت از توليد داخل، عمليات خريد را اجرایی كند.

قنبري، آغاز فصل برداشت وخريد دانه‌هاي روغني در کشور را ازابتدای فروردين تا ۲۵ مرداد ماه اعلام كرد و گفت: برآوردها حاکی از آن است که سال آینده حدود ۱۰۰ هزار تن دانه روغنی کلزا از کشاورزان خرید تضمینی خواهد شد.

مدیر عامل شرکت بازرگانی دولتی ایران با اعلام اینکه نرخ تضمینی خريد دانه کلزا ۲۵۳۰ تومان به ازاي هر كيلوگرم تعیین و تصویب شده است، اضافه کرد: اعتبارات مورد نياز برای خرید اين مقداردانه کلزا حدود ۲۴۴۰ ميليارد ريال است كه براي تامين این میزان اعتبار پيگيري‌هاي لازم در حال انجام است.  

قنبری تصريح كرد: دستورالعمل خريد تضميني دانه‌هاي روغني مانند دستورالعمل خريد تضميني گندم با رويكرد كيفيت محور و در راستای حمايت از توليدات با كيفيت داخلي تدوین شده است و در این رابطه فرمت‌هاي قراردادي تنظيم شده تا بخش خصوصي بتواند موثرتر و بهتر در اين عرصه وارد شده و انجام فعاليت كند.

وي درباره فروش دانه‌هاي روغني نیز اظهارداشت: با بورس كالاي كشاورزی، سازمان مديريت و برنامه ريزي و بخش خصوصي، تعاملات لازم صورت گرفته تا دانه‌هاي روغني خريداري شده در كوتاه‌ترين زمان ممكن از طريق بورس به فروش برسد، ضمن اینکه با كارخانجات روغن كشي نيز در خصوص فروش دانه‌هاي روغني جلساتي موثر برگزار شده و به تفاهم رسيده‌ايم.

مدير عامل شركت بازرگاني دولتي ايران تاكيد كرد: با برنامه ريزي‌های صورت گرفته و آماده سازي مراكز خريد و انجام هماهنگي‌هاي لازم، خريد تضميني دانه‌های روغنی در سال ۱۳۹۵ به نحو مطلوب و با کمترین مشکلات انجام خواهد شد.
کد خبر 51cd0ddad69e41bf818f4e94d8dc124f

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 2 =