٣٠٠ میلیون دلار برای واردات روغن اختصاص یافت

وزیر جهاد کشاورزی با بیان اینکه ابتدای هفته ٣٠٠ میلیون دلار برای واردات روغن اختصاص یافت، گفت: ذخایر استراتژیک روغن در بهترین شرایط قرار دارد.

به گزارش خبرنگار مهر، سید جواد ساداتی نژاد در نشستی خبری که به مناسبت دهه مبارک فجر در حال برگزاری است، در پاسخ به پرسش خبرنگار مهر درباره اینکه بخش خصوصی عنوان کرده کشور با کمبود ذخایر روغن مواجه است و بخش خصوصی در دو ماهه گذشته نه معامله‌ای در این زمینه داشته و نه هیچ کشتی حامل روغن وارد کشور شده است، با بیان اینکه ابتدای هفته ٣٠٠ میلیون دلار برای واردات روغن اختصاص یافت، گفت: ذخایر استراتژیک روغن در بهترین شرایط قرار دارد.
وی تاکید کرد که هیچ مشکلی در تأمین روغن وجود ندارد و ذخایر استراتژیک دولت نیز در بهترین وضعیت نسبت به سال‌های گذشته قرار دارد.
ساداتی نژاد به پرسش دیگر خبرنگار مهر درباره افزایش قیمت برنج و اقدامات دولت برای تنظیم بازار این کالا گفت: در همین راستا از دیروز توزیع هوشمند برنج ایرانی آغاز شده و مردم می‌توانند به صورت هوشمند این کالا را خریداری کنند.
وزیر جهاد کشاورزی درباره اینکه بسیاری سیاست های این وزارت خانه را در نابسامانی بازار برنج موثر می دانند و عنوان می کنند که برآورد اشتباه در آمار تولید و توقف چهارماهه واردات منجر به ایجاد چنین وضعیتی شده است ، به خبرنگار مهر پاسخ داد: ما در کشور ٢.٢ میلیون تن برنج تولید می کنیم و ذائقه مردم کشور نیز به سمت برنج ایرانی است .
ساداتی نژاد با بیان اینکه خشکسالی میزان تولید برنج را بین ٢٠ تا ٣٠ درصد کاهش داده است، افزود: همین مسأله در تامین و عرضه محصول تاثیر بسزایی دارد ضمن اینکه ما نمی توانیم برنج ایرانی وارد کنیم.
وزیر جهاد کشاورزی با اشاره به اینکه تامین ارقام خارجی برنج به خوبی انجام شده و در  حوزه ذخایر راهبردی نیز شرایط خوبی داشتیم که کسری بازار را از همین محل تامین کردیم .
کد خبر 52020

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
7 + 7 =