تامین شکر کشور با توسعه شرکت‌های کشت و صنعت خوزستان

معاون امور زراعت وزارت جهاد کشاورزی، از توسعه شرکت‌های کشت و صنعت خوزستان برای تامین شکر مورد نیاز کشور خبر داد.

به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی وزارت جهاد کشاورزی به نقل از روابط عمومی سازمان جهاد کشاورزی خوزستان، علیرضا مهاجر با بیان این که یکی از برنامه‌های این وزارتخانه تامین شکر مورد نیاز کشور از تولید داخل است، گفت: در این راستا برنامه‌ای چند ساله در نظر گرفته شده که یکی از آنها تامین شکر از منبع چغندر قند علاوه بر نیشکر موجود در خوزستان است.

وی با بیان این که استان خوزستان در امنیت غذایی بخصوص در تامین غلات و سبزیجات رتبه اول در کشور را داراست، افزود: تلاش داریم چغندر قند در پاییز کشت شود زیرا میزان آب مورد نیاز این محصول یک سوم چغندرقند تابستان است، لذا به دلیل استفاده بهینه از کارخانجات نیشکر و دو منظوره کردن استفاده از آن، از کشت و صنعت نیشکر کارون بازدید صورت گرفت.

وی اظهار امیدواری کرد؛ با کمک دولت و بانک کشاورزی بتوانیم یکی از کارخانجات نیشکری را دومنظوره و با استفاده از کشت چغندرقند در پاییز، بخش اعظم شکر مورد نیاز را در داخل کشور تامین کنیم.

مهاجر توسعه کشت چغندر قند در خوزستان را یکی از برنامه‌های اصلی این معاونت برشمرد و ادامه داد: این امر به دلیل مصرف آب کمتر در زمستان، عملکرد بالای چغندرقند پاییزه، نقش مهم چغندر قند در تناوب زراعی با غلات و وجود پتانسیل آب و خاک و نور مناسب از اولویت‌های ما است.

گفتنی است؛ معاون زراعت وزارت جهاد کشاورزی به همراه فرمانده قرارگاه امنیت غذایی وزارت، مجری طرح چغندرقند، رییس و معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی استان خوزستان، از برداشت مکانیزه نیشکر و کارخانه استحصال شکر کشت و صنعت کارون شوشتر و کارخانه شهید رجایی کشت و صنعت شهید رجایی دزفول بازدید کردند.

کد خبر 52076

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
9 + 9 =