تولید روزانه گوشت مرغ به ۲۲۰ تُن در روز می رسد

مدیر امور طیور جهادکشاورزی استان کرمانشاه گفت : با افزایش جوجه‌ریزی‌های انجام شده انتظار می‌رود میزان تولید روزانه گوشت مرغ در استان تا پایان هفته جاری به ۲۲۰ تُن در روز برسد.

 نادر پرور گفت : در بهمن ماه میزان جوجه‌ریزی استان به سه میلیون و ۶۰۰ هزار قطعه رسید که در مقایسه با بهمن پارسال و دی ماه امسال بیش از پنج درصد رشد نشان می‌دهد.

به گفته مدیر امور طیور جهادکشاورزی استان کرمانشاه تولید متوسط روزانه ۱۶۰ تن گوشت مرغ در هفته آخر بهمن بود با جوجه ریزی‌های قبلی انجام شده انتظار می‌رود این رقم تا پایان هفته جاری به ۲۲۰ تن در روز افزایش یابد.

با ادامه روند فعلی این اطمینان خاطر را به عموم شهروندان کرمانشاهی می‌دهیم که تا ۲۰ فروردین سال آینده مشکلی بابت تولید گوشت مرغ در سطح استان نخواهیم داشت.

 ۵۷۰ مرغداری که ۲۱۷ مورد آن فعال است وجود دارد هر کدام از این واحدها چنانچه ۹۰ درصد مرغ تولیدی خود را با قیمت مصوب عرضه نکنند، جریمه خواهند شد.

جلوگیری از یک ماه تا یکسال جوجه‌ریزی از جمله عواقبی است که در انتظار مرغداری‌های متخلف خواهد بود.

ذخیره مرغ منجمد استان حدود یک هزار و ۵۰۰ تن است این میزان ذخیره بالاترین رقم در چند سال اخیر بوده و قصد داریم با توجه به توصیه‌های موکد استاندار کرمانشاه این ذخیره را تا ۲ هزار تن هم افزایش دهیم.

منبع:باشگاه خبرنگاران جوان

کد خبر 52152

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 12 =