۰ نفر
۱۰ اسفند ۱۴۰۰ - ۱۹:۲۷
خرید حمایتی مرغ متوقف است

مدیرکل پشتیبانی امور دام استان تهران گفت: خرید حمایتی مرغ از مرغداران به منظور جلوگیری از کاهش عرضه این محصول در بازار متوقف شده است.

علیرضا سالمی گفت:  با توجه به افزایش تقاضای خرید در نیمه اول اسفند به سبب پرداخت حقوق و عیدی کارمندان و بازنشستگان خرید حمایتی مرغ متوقف شده است تا شرایط به سمتی پیش رود که کاهش عرضه ای در بازار نداشته باشیم.

بنابر برنامه ستاد تنظیم بازار، خرید حمایتی در این مقطع متوقف شده است و در صورت عرضه مازاد بر نیاز کشور، مجدد خرید حمایتی از سر گرفته می شود.

به گفته مدیرکل پشتیبانی امور دام استان تهران با توجه به ازدیاد عرضه گوشت مرغ در برابر تقاضا، مرغ کمتر از نرخ مصوب در بازار عرضه می شود.

با توجه به افزایش حجم جوجه ریزی از آذر و کاهش قیمت مرغ به کمتر از نرخ مصوب در برخی استان ها، پشتیبانی امور دام به منظور حمایت از تولیدکنندگان و ذخایر خود اقدام به خرید حمایتی از برخی استان ها کرد.

سالمی می گوید: علی رغم ثبات نسبی مرغ گرم در بازار، عرضه مرغ منجمد در حال انجام است.

بنابر اعلام مدیر کل پشتیبانی امور دام، مرغ منجمد در کنار مرغ گرم با نرخ مصوب ۱۸ هزار تومان در اختیار واحدهای صنفی، اتحادیه پرنده و ماهی، اتحادیه عرضه کنندگان گوشت گوساله و سوپر مارکت داران قرار می گیرد که با نرخ ۲۰ هزار تومان بدست مصرف کننده می رسد.

منبع:باشگاه خبرنگاران جوان
کد خبر 52214

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 0 =