با ترافیک تخلیه کالاهای اساسی در بنادر مواجه شدیم/ پهلوگیری ۵۳ هزار فروند کشتی در بنادر ایران + فیلم

مدیرعامل سازمان بنادر و دریانوردی کشور از افزایش ۲۰درصدی تخلیه کالاهای اساسی در بنادر در ۱۱ماه امسال نسبت به مدت مشابه سال قبل خبر داد و گفت: در این مدت بیش از ۱۴۰میلیون تن کالا در بنادر تخلیه و بارگیری شده است.

علی‌اکبر صفایی با اشاره به بررسی اجرای طرح‌های زیرساختی در بنادر استان بوشهر اظهار داشت: در نشست‌های تخصصی با امام جمعه، استاندار و مسئولان اقتصادی استان بوشهر وضعیت بنادر استان بررسی و راهکارهای لازم در ایجاد زیرساخت بندری مورد توجه قرار گرفت.

معاون وزیر راه و شهرسازی از اجرای طرح‌های زیرساختی در بنادر حوزه شمالی استان بوشهر خبر داد و بیان کرد: امید است سال آینده عملیات اجرایی در بنادر استان بوشهر آغاز شود.

وی به ترافیک تخلیه کالا در بنادر کشور پرداخت و خاطرنشان کرد: در ۱۱ ماه امسال تخلیه کالاهای اساسی در بنادر کشور نسبت به مدت مشابه سال قبل رشد ۲۰ درصدی نشان می‌دهد که تا پایان سال این رقم روند افزایشی دارد.

مدیرعامل سازمان بنادر و دریانوردی ایران اضافه کرد: تخلیه سایر کالاهای اساسی در بنادر استان‌ها در ۱۱ ماه امسال رشد ۱۲، ۱۵ و ۱۸ درصدی نسبت به ۱۱ ماه سال گذشته داشته است.

صفایی راجع به تخلیه و بارگیری ۱۴۰ میلیون تن کالا در ۱۱ ماه امسال در بنادر ابراز کرد: تخلیه و بارگیری این میزان کالا نسبت به مدت مشابه سال گذشته، رشد ۱۹ درصدی دارد.

وی رونق تردد کشتی‌های تجاری در بنادر را از دیگر موفقیت‌ها در ۱۱ ماه امسال دانست و خاطرنشان کرد: با توجه به رونق ترافیک کالای تجاری، تردد کشتی تجاری به بنادر رونق یافته است و در ۱۱ ماه امسال ۵۳ هزار فروند کشتی به بنادر تردد کرده‌اند که آمار بسیار مطلوب و رونق بسیار خوبی در حال شکل گرفتن است.

معاون وزیر راه و شهرسازی بودجه سال آینده سازمان بنادر و دریانوردی را مورد اشاره قرار داد و اعلام کرد: در توسعه زیرساخت‌های بندری سال آینده ۶ هزار تا ۷ هزار میلیارد تومان سرمایه‌گذاری می‌شود.


منبع:تسنیم

کد خبر 52269

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 1 =