پگاه مانع خروج سالانه ۶ میلیون یورو ارز شد

صنایع غذایی> اقتصاد غذا - با افتتاح ١٠ پروژه خودکفایی و محصولات جدید شرکت صنایع شیر ایران، ضمن ارزآوری سالانه ۵.٣ میلیون یورو، از خروج ۶ میلیون یورو ارز از کشور جلوگیری می‌شود.

به گزارش پایگاه خبری اقتصاد غذا«فودپرس» و نقل از روابط عمومی و امور بین الملل شرکت صنایع شیر ایران (پگاه)، در نمایشگاه دستاوردهای ۶ ماهه وزارت مردم، با حضور حجت اله عبدالملکی وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی پروژه‌های خودکفایی وساخت داخل دستگاه UHT، استابیلایزر G20، پودرورزشی WPC، پودرخامه، پودر بستنی در کنار محصولات جدید پگاه شامل ماست همزده فاماس، دوغ تغلیظ شده، پنیر سیاهمزگی و پنیر فروماژ، پنیر چدار و خامه ESL  صادراتی شرکت صنایع شیر ایران، رونمایی شد.

پگاه افتخار ملی ایران است


 حجت اله عبدالملکی وزیر تعاون، کار ورفاه اجتماعی، در حاشیه این مراسم پگاه را افتخار ملی ایران دانست و افزود: باید به ارتقای جایگاه این برند در حوزه لبنیات با تاکید بر کیفیت بالای محصولات توجه ویژه‌ای داشت.

توجه ویژه پگاه به ذائقه‌های بومی و محلی ایران


محمد اسکندری مدیرعامل صندوق بازنشستگی کشوری نیز توجه شرکت پگاه به فرهنگ‌های مختلف و ذائقه‌های موجود در نواحی مختلف ایران را یکی از استراتژی‌های مهم این شرکت دانست و افزود: این روش‌ها و سیاست گذاری‌ها به خوبی نشان‌ می‌دهد که پگاه می‌تواند یک برند ملی باشد و به همه ذائقه‌ها در کشور توجه کند.

عبداله قدوسی مدیرعامل صنایع شیر ایران نیز با اشاره به اهمیت پروژه‌های جدید در خودکفایی، ایجاد اشتغال پایدار، ارزآوری و جلوگیری از خروج ارز تصریح کرد: صنایع شیر ایران در ١١ ماهه سال ١۴٠٠ با صادرات ٧۵ هزار تن محصولات لبنی رکورد جدیدی در این حوزه را به ثبت رساند و روند توسعه صادرات را ادامه خواهد داد.

وی تصریح کرد: پودر بستنی و پودر خامه برای اولین بار در کشور توسط متخصصان حوزه تولید پگاه وارد بازار داخلی و صادراتی شد و پروژه ساخت دستگاه UHT توسط متخصصان حوزه فنی پگاه این شرکت را در ساخت این دستگاه به خودکفایی رساند.

وی از نهادهای ذیربط خواست تا نسبت به رفع دغدغه‌های صادراتی در حوزه اوراسیا و حل گلوگاه‌ها از جمله خودکفایی در تولید پاکت استریل یک لیتری از طریق متخصصان داخلی و با استفاده از ظرفیت پارک‌های علم و فناوری اقدام شود.

گفتنی است، این مراسم در حاشیه نمایشگاه دستاوردهای ۱۸۰ روزه وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی و در محل وزارتخانه برگزار شد و ۶ شرکت تابعه صنایع شیر ایران به‌صورت آنلاین و همزمان رونمایی از پروژه های خود را با دستور وزیر کلید زدند.

کد خبر 52282

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 15 =