تولیدات و فروش شرکت مارگارین در سامانه جامع تجارت ثبت شده است

صنایع غذایی > اقتصاد غذا – پیرو انتشار مطلبی با عنوان «انبارهای مملو از روغن خوراکی و امتناع از عرضه در بازار شب عید» در پایگاه خبری اقتصاد غذا «فود پرس»، شرکت مارگارین توضیحات جامعی را در خصوص مطالب مطرح شده در آن گزارش ارسال کرد.

به گزارش پایگاه خبری اقتصاد غذا «فود پرس»، متن کامل اطلاعیه روابط عمومی شرکت مارگارین به شرح زیر است:

شرکت مارگارین به عنوان یکی از بزرگترین شرکت های دولتی تولیدکننده روغن خوراکی در کشور، اولین تولیدکننده و تأمین ‌کننده روغن مورد نیاز صنف و صنعت در ایران و یکی از تولیدکنندگان بزرگ روغن خانوار، وظایفی جدی در خصوص تأمین و تنظیم بازار این کالای اساسی بر عهده دارد که با ایجاد تقریباً ۳۰۰۰ شغل به صورت مستقیم و غیر مستقیم سهم قابل توجهی در ایجاد اشتغال کشور ایفا نموده است.
شایان ذکر است با ورود تیم مدیریتی جدید این شرکت با توجه به تحریم هایی که بر چرخه اقتصادی کشور سایه افکنده با تمام ظرفیت و توان ممکن تولید محصولات را ادامه داده و در اختیار اقشار جامعه قرار داده است.

در بررسی و بازدید میدانی که تعزیرات حکومتی از شرکت مارگارین داشتند مدیریت جدید گزارشاتی مبنی بر موجودی انبارها و نحوه توزیع و پخش و همچنین تسریع در تولید ارائه و به مراجع ذی ربط ارسال نمودند.

همچنین این شرکت خود را موظف می داند، نسبت به اخبار منتشر شده توضحیات تکمیلی خود را ارائه نماید.  

-کلیه محصولات موجود در انبار شرکت مارگارین اعم از خانوار، صنف و صنعت مورد تائید واحد کنترل کیفیت می باشد و قابلیت بارگیری برای مشتریان،   مراکز پخش و توزیع را دارد.

-در خصوص محصولات خاص شامل روغن های سرخ کردنی حاوی کنجد، مایع مخلوط کانولا و ذرت، زیتون پالایش شده، زیتون بکر، کنجد پالایش شده و کنجد بکر با سر رسید تاریخ انقضاء مکاتبات لازم با معاونت غذا و دارو در حال انجام می باشد که با بررسی های کنترل کیفی و بهداشتی در صورت قابلیت تولید مجدد در حوزه غیر خوراکی به چرخه تولید بازگردانده شوند و تصمیم مناسب در این خصوص اتخاذ خواهد گردید.

-  در خصوص تولید ۳۰۰ تن موجودی روغن های خاص در انبار مارگارین در مجموع ۱۷۸ تن شامل تاریخ های تولید ۹۹/۱۱ الی ۱۴۰۱/۲ می باشد و کل این پروژه تولید آزمایشی بوده و در فاز مطالعاتی می باشد که  تابع ارز ۴۲۰۰ تومان نیز نمی باشد، لذا کند فروش بوده و شرکت به پخش هم نتوانسته در دوره فروش مربوطه، این اقلام را به فروش برساند.
 لذا با توجه به نزدیک شدن تاریخ انقضاء  در دست بررسی و تعیین تکلیف می باشند.

-    در خصوص موضوع عرضه ۷۰ هزار تن خارج شبکه با توجه به اینکه اظهار تولید شرکت مارگارین در سامانه جامع تجارت جهت تولید از تاریخ ۱۴۰۰/۰۱/۰۱ تا تاریخ ۱۴۰۰/۱۲/۲۳ ثبت شده که ورودی شرکت در سامانه جامع تجارت مقدار اظهار تولید شرکت و محصول عرضه شده در سامانه مذکور متناسب می باشد.
کلیه محصولات فروش رفته بر اساس سفارش های واحد فروش و با کنترل کد پستی و شناسه ملی خریدار و کنترل ثبت انبار خریدار در سامانه جامع انبارها انجام می گردد و همچنین کلیه فروش های صورت گرفته شرکت نیز در سامانه جامع تجارت ثبت می شود.  

-   اغلب موجودیهای انبار کمتر از ۱۵ روز تاریخ تولید دارند و بلافاصله پس از طی دوره تمپرینگ و پاس کردن مجوز -های کیفی، موجودی آنها به شرکت به پخش اعلام گردیده و این شرکت نیز بلافاصله برای آنها برنامه حمل و فروش تخصیص می دهد.
-   شایان ذکر است چند بچ تولید آزمایشی نیز مجموعاً در تناژ کمتر از ۱۰ تن مربوط به تاریخ تولید ماه های آذر و دی  می باشد که تولید این محصولات به صورت آزمایشی بوده و در انبار لیبل گذاری و نوار تحت بررسی دارند.

در خصوص مبلغ ۵۰۰ میلیارد ریال جریمه مطروحه نیز به عرض می رساند خبر منتشر شده به هیچ وجه مرتبط با شرکت مارگارین نمی باشد.


در خاتمه از زحمات و تلاش سازمان تعزیرات حکومتی کمال تقدیر و تشکر را داریم  و انتظار می رود با بررسی انجام شده در مورد سوء تفاهم های پیش آمده که بعضاً در فضای سمعی و بصری انتشار یافته گزارشات تکمیلی خود را ارائه نمایند

کد خبر 52311

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 0 =