افزایش قیمت خرید تضمینی گندم موجب قطع دست دلالان می شود

رییس سازمان جهاد کشاورزی استان کردستان گفت: افزایش ۲برابری قیمت خرید تضمینی گندم از سوی وزارت جهاد کشاورزی دست دلالان را از قاچاق گندم کوتاه خواهد کرد.

پیمان اسکندری گفت: علاوه براین  افزایش قیمت خرید تضمینی گندم باتوجه به اهمیت بخش کشاورزی در تولید، اشتغال و ایجاد امنیت غذایی حرکتی قابل تقدیر از سوی وزارت جهادکشاورزی بود.

او گفت: مجموعه جهاد کشاورزی با تمام توان از کشاورزان به عنوان ضامن امنیت غذایی کشور حمایت خواهد کرد و این مهم در راستای نظر ریاست جمهوری و حمایت وی از کشاورزان و پایداری امنیت غذایی کشور است.

رییس سازمان جهاد کشاورزی استان کردستان می گوید: جامعه‌ای که بخواهد مستقل باشد و سر نوشت خودش را با دست خود رقم بزند، باید اول در کشاورزی استقلال داشته و بتواند محصولات مورد نیاز مردمش را تولید کند.

به گفته او: با حمایت ویژه دولت و افزایش قیمت خرید گندم، انگیزه کشاورزان برای افزایش تولید گندم بیشتر خواهد شد و این موضوع در راستا سیاست‌های کلی کشور و توصیه‌های رهبرانقلاب خواهد بود.

ریس سازمان جهادکشاورزی استان کردستان اظهار گفت: دو برابر شدن قیمت خرید تضمینی گندم اتفاق مهم است چراکه این موضوع با خودکفایی و امنیت غذایی کشور ارتباط مستقیم دارد و امیدواریم با حمایت‌های وزارت جهادکشاورزی و تلاش کشاورزان زحمت کش در آینده شاهد رسیدن به اهداف عالی در بخش کشاورزی باشیم.

کردستان یک میلیون و ۱۷۵ هزار هکتار اراضی کشاورزی دارد که از این میزان سالانه ۷۷۳ هزار هکتار آن به زیرکشت محصولات زراعی می‌رود و ۳۵۰ هزار هکتار آن هم آیش بوده و ۵۲ هزار هکتار را هم باغات تشکیل داده است.

از ۷۷۳ هزار هکتار اراضی زیرکشت محصولات کشاورزی کردستان ۶۷۸ هزار هکتار آن دیم و ۹۵ هزار هکتار آن هم آبی است.

عمده محصول زراعی استان کردستان گندم و عمده محصول تولیدی باغی نیز توت فرنگی با حدود ۶۰ هزار تن در سال است.

کد خبر 52331

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
7 + 4 =