افزایش ۶.۴ درصدی شاخص در نخستین هفته معاملاتی بورس در سال جدید

شاخص بورس در هفته‌ای که گذشت با ۸۷ هزار واحد افزایش، معادل ۶.۴۸ درصد رشد کرد.

به گزارش گروه اقتصادی خبرگزاری دانشجو، در جریان معاملات بازار سرمایه در هفته گذشته طی ۵ روز معاملاتی تعداد ۵۷ میلیارد و ۸۶۷ میلیون انواع اوراق بهادار به ارزش ۲۴۲ هزار و ۴۵۲ میلیارد ریال در بیش از ۲ میلیون و ۴۶۴ هزار و ۹۱۴ دفعه مورد معامله قرار گرفت که حجم، ارزش و نوبت‌های معاملات به ترتیب ۴۸.۱۴ درصد رشد، ۳۴.۴۱ درصد افت و ۴۱.۰۷ درصد افزایش را نسبت به هفته قبل‌تر تجربه کردند.

این درحالی است که تعداد ۳۲۷۱ میلیون واحد از صندوق‌های سرمایه گذاری قابل معامله در بورس تهران به ارزش کل بیش از ۶۱ هزار و ۵۹۰ میلیارد ریال نیز در هفته گذشته مورد معامله قرار گرفت که به ترتیب با ۴۲.۰۶ و ۲۳.۳۷ درصد کاهش همراه شدند.

این گزارش می‌افزاید: شاخص بورس در پایان معاملات هفته گذشته با ۸۷ هزار و ۱۱۹ واحد افزایش، معادل ۶.۴۸ درصد رشد کرد و به رقم یک میلیون و ۴۳۲ هزارو ۱۳۸ واحد رسید و شاخص کل هموزن نیز با ۲۳ هزار و ۱۱۱ واحد افزیش، معادل ۶.۷۴ درصد رشد کرد و رقم ۳۶۵ هزار و ۹۰۸ واحد را به نمایش گذاشت.

شاخص بازار اول هم در این مدت با ۶۷ هزار و ۷۸۱ واحد افزایش به رقم ۱۱۱۱ هزار و ۲۵۶ واحد و شاخص بازار دوم با ۱۶۳ هزار و ۱۵۸ واحد رشد، به عدد ۲ میلیون و ۶۹۱ هزار و ۲۵۸ واحد رسیدند که به این ترتیب شاخص بازار اول با ۶.۵ درصد افزایش و شاخص بازار دوم با ۶.۴۵ درصد رشد همراه شدند.

کد خبر 52346

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
8 + 0 =