کشاورزان نباید برنج خود را بیش از کیلویی ۶۵ هزار تومان بفروشند

علی اکبریان بیان کرد: طبق دستورالعمل دولت، کشاورزان نباید برنج خود را بیش از کیلویی ۶۵ هزار تومان بفروشند و بخاطر همین برنج در مازندران بیش از این قیمت فاکتور نمی‌شود.

علی اکبریان، نایب رئیس انجمن برنج ایران  اظهار داشت: طبق دستورالعمل دولت، کشاورزان نباید برنج خود را بیش از کیلویی ۶۵ هزار تومان بفروشند و بخاطر همین برنج در مازندران بیش از این قیمت فاکتور نمی‌شود.

وی بیان کرد: بنابراین اگر برنج تا ۱٠٠ هزار تومان هم در تهران فروخته می‌شود نتیجه دخالت مستقیم دلالان و فروشندگان است و دولت باید نظارت ویژه کند.

اکبریان افزود: در سال ۱۴٠٠ خشکسالی و عدم مدیریت صحیح آب باعث افت ۲٠ درصدی تولید و در نتیجه افزایش شدید قیمت برنج شد. در مازندران ده ها هزار ویلای استخردار وجود دارد و کسی هم در این کم‌آبی جلویشان را نمی‌گیرد

نایب رئیس انجمن برنج ایران گفت: بسیاری از زمین‌های کشاورزی هم تبدیل به ویلاهای مسکونی شده‌اند همه این مسائل در افزایش قیمت برنج نقش دارد.

وی اظهار داشت: عدم مدیریت صحیح کار را به اینجا رسانده که مجبور به واردات بخشی از نیاز خودمان شده‌ایم. وگرنه ما می‌توانیم با مدیریت درست برنج ۲٠٠ میلیون نفر را داخل کشور تولید کنیم.

علی اکبریان گفت: خرید تضمینی برنج خنده‌دار و بیشتر توهین به شعور کشاورزان است. دولت به کشاورزان می‌گوید برنج خودتان را در بازار بفروشید و اگر در نهایت چیزی باقی ماند من آن را از شما می‌خرم. در نهایت هم برنج اندکی را زیر ۱۰ هزار تومان از کشاورزان خریداری می‌کند. درحالی که خرید تضمینی باید با قیمت واقعی و توافقی انجام شود.

منبع:نود اقتصادی

کد خبر 52380

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
8 + 10 =