رویداد ملی توت‌فرنگی در کردستان برگزار می‌شود

رئیس سازمان جهاد کشاورزی کردستان از برگزاری رویداد ملی توت‌فرنگی در هفته آخر اردیبهشت ماه با همکاری اتاق بازرگانی و جهاد کشاورزی در استان خبر داد.

پیمان اسکندری گفت: هفته آخر اردیبهشت ماه سال جاری رویداد ملی توت فرنگی با محوریت کمیسیون آب، کشاورزی، محیط زیست و صنایع وابسته اتاق بازرگانی صنایع، معادن و کشاورزی سنندج و همکاری سازمان جهاد کشاورزی استان کردستان و سایر دستگاه‌های مرتبط در استان برگزار می‌شود.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی کردستان گفت: این رویداد در چهار بخش جشنواره، سمینار تخصصی، نمایشگاه و آگروتوریسم (گردشگری کشاورزی) با دعوت از تمام استان‌های کشور در سنندج برگزار می‌شود.

او می گوید: هدف از برگزاری این رویداد، جذب سرمایه‌گذار در بخش توت فرنگی، توسعه صادرات، تجاری‌سازی محصول توت‌فرنگی و توسعه گردشگری در استان انجام می‌شود.

پیمان اسکندری در ادامه گفت: سال گذشته ۴۷ میلیون قطعه جوجه‌ریزی در استان انجام شد که نسبت به سل ۹۹ بیش از ۱۰ درصد رشد داشت.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی کردستان گفت: سال گذشته همچنین ۹۳ هزار و ۶۰۰ تن مرغ در سطح استان تولید شد و در حال حاضر نیز وضعیت تولید و عرضه مرغ در سطح استان بسیار مطلوب و با قیمت مصوب مرغ در واحدهای عرضه در دسترس مردم است.

به گفته او سال گذشته بیش از ۲۰۷ هزار و ۷۹۶ تن ذرت در سطح استان توزیع شد که ۷۷ درصد از این میزان مربوط به طیور و ۲۳ درصد مربوط به دام بود که در مقایسه با سال ۹۹ بیش از ۵۷ درصد رشد داشت.

اسکندری گفت: کل نیاز مرغداری‌ها در سیستم بازرگاه تامین است و مشکلی وجود ندارد، ۱۰۵ هزار و ۹۱۸ تن کنجاله سویا در استان توزیع شده که ۸۹ هزار و ۳۱۶ درصد معادل ۸۲ درصد در حوزه طیور بوده است.

رییس سازمان جهاد کشاورزی کردستان گفت: ۵۴ هزار و ۹۲۳ تن جو و ۳۳ هزار و ۹۲۳ تن سبوس در سطح استان توزیع شده که نسبت به سال ۹۹ رشد قابل قبولی داشته است.

کد خبر 52413

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 2 =