برخی تجار بدعهد ترک دوباره راهی ایران شدند

مواد غذایی> اقتصاد غذا -  برخی تجار بد عهد ترکیه از طریق برخی واسطه ها در صدد حضور دوباره در بازار کالاهای اساسی ایران هستند. 

علی جعفری از تاجران کالاهای اساسی طی گفت و گویی با خبرنگار پایگاه خبری اقتصاد غذا «فود پرس»، ضمن اعلام مطلب فوق افزود: برخی تجار خارجی از جمله یک تاجر ترک طی سال های اخیر و در شرایط سخت تحریمی به تعهدات خود در قبال فروش و تحویل کالاهای اساسی به ایران عملکرد مطلوبی نداشته  اند و به همین دلیل از بازار ایران کنار گذاشته شدند.


وی خاطرنشان کرد: به دلیل عملکرد این تجار، عملا بخش خصوصی تمایلی به همکاری با تجار بدسابقه ندارد اما متاسفانه  شنیده شده که یک تاجر بد عهد ترکیه از طریق یکی از مدیران وزارت جهاد کشاورزی در دولت قبل  (که در زمان حضورش، شرکت پشتیبانی امور دام حدود یک میلیون تن کالا از طرف ترک خریداری کرده است) در حال رایزنی برای حضور مجدد در بازار ایران است.


این تاجر بین المللی کالاهای اساسی گفت: این شرکت بدعهد ترکیه ای در گذشته علاوه بر عدم اجرای تعهدات خود در قبال شرکت های دولتی و بخش خصوصی ایران، محصولات بی کیفیی از جمله برنج، روغن نباتی و دانه سویا راهی ایران کرده است که واردکنندگان ایرانی را با مشکلات فراوانی مواجه کرده است.


وی افزود: عدم حمل 210 هزار تن گندم شرکت بازرگانی دولتی به رغم تخصیص ارز و 30 هزار تن روغن سویای شرکت بازرگانی دولتی و همچنین تاخیر 4 ماهه در تحویل کنجاله سویای شرکت پشتیبانی امور دام در شرایط سخت تحریمی کشور از جمله اقدامات این تاجر ترکیه ای است.


جعفری در ادامه تصریح کرد: به دلیل عملکرد نامناسب این شرکت ترکیه ای بخش خصوصی تمایلی به همکاری با این شرکت ندارد و عملا از مناقصات شرکت های دولتی نیز کنار گذاشته شده بود اما بیم آن می رود شرکت های دولتی فعال در زمینه کالاهای اساسی نظیر شرکت پشتیبانی امور دام و شرکت بازرگانی دولتی ایران از طریق رایزنی های برخی افراد و به دلیل شرایط موجود در بازار فریب بخورند و پای این تاجر دوباره و با روی کار آمدن مدیران جدید در وزارت جهاد کشاورزی نیز به ایران باز شود.

کد خبر 52548

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 4 =