معاملات هفتگی آتی قد کشید/ زعفران در صدر

حجم و ارزش معاملات بازار قراردادهای آتی در هفته منتهی به ١٣ خرداد به ترتیب با ٢٧.۶ درصد و ۵۶.٨ درصد افزایش همراه شد؛ به این ترتیب حجم قراردادهای منعقده در بازار آتی در دوره مذکور به بیش از ۵٨ هزار قرارداد به ارزش ٣٧٧ میلیارد تومان نزدیک شد.

به گزارش کالاخبر ، در هفته ای که گذشت، ارزش معاملات بازار قراردادهای آتی در سه دارایی پایه زعفران نگین، صندوق طلا و نقره نزدیک ٣٧٨ میلیارد تومان و حجم این معاملات نیز به ۵٨ هزار و ۴٨٢ قرارداد رسید.

در جریان معاملات هفته قبل، تعداد ۴١ هزار و ٩٨۵ قرارداد آتی زعفران نگین منعقد شد که ارزش بیش از ١٩٠ میلیارد تومان را برای آن به ثبت رساند.

زعفران نگین با این عملکرد معاملاتی و کسب سهم ٧٢ از نظر حجم و سهم ۵٠ درصدی از نظر ارزش کل قراردادهای منعقده، توانست مقام نخست معاملات را در هر دو متغیر از آن خود کند. معامله گران این تعداد قرارداد را در ۳ سررسید تیر، شهریور و آبان ۱۴۰۱ منعقد کردند.

انعقاد ١۵ هزار و ٨١۴ قرارداد آتی صندوق طلا نیز ارزش نزدیک به ١٨۶ میلیارد و ٢٣٩ میلیون تومانی را در بازار به ثبت رساند. قراردادهای مذکور ٢٧ درصد از حجم کل و ۴٩ درصد از ارزش کل معاملات را رقم زدند و این دارایی پایه و در سه سررسید خرداد، مرداد و مهر ۱۴۰۱ رتبه دوم معاملات ماهانه را به دست آورد.

در دو سررسید تحویل خرداد و مرداد امسال نیز ۶٨٣ قرارداد آتی نقره در بازار منعقد شد که ارزش تقریبی یک میلیارد و ٣۶٣ میلیون تومان برای آن به ثبت رسید.

معاملات هفتگی آتی قد کشید/ زعفران در صدر

کد خبر 52780

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 9 =