ضرورت توسعه گسترده همکاری کنسرسیوم صنایع غذایی ایران با کشورهای مختلف

صنایع غذایی> اقتصاد غذا - رئیس گروه اقتصادی دفتر مقام معظم رهبری بر ضرورت توسعه سریع همکاری کنسرسیوم صنایع غذایی ایران با کشورهای مختلف تاکید کرد.

به گزارش پایگاه خبری ااقتصادغذا «فودپرس، علی آقامحمدی، رئیس گروه اقتصادی دفتر مقام معظم رهبری و عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام در حاشیه بازدید از بیست و نهمین نمایشگاه بین المللی صنایع کشاورزی، مواد غذایی، ماشین آلات و صنایع وابسته «ایران آگروفود٢٠٢٢» در دیدار با سفرای برزیل و بلاروس و نمایندگان کشورهایی چون آلمان و روسیه گفت: صنایع غذایی کشورمان از ظرفیت ها و توانایی های قابل قبولی برخوردار است ضمن اینکه دولت نیز برنامه های زیادی برای آن دارد که باید هر چه زودتر اجرایی شود تا از ظرفیتهای موجود به بهترین شکل بهره برداری شود..
وی با اشاره به روابط مطلوب ایران با کشورهای برزیل، بلاروس، آلمان و روسیه در زمینه صنایع غذایی بر توسعه این روابط تاکید کرد. 
آقامحمدی با بیان اینکه ایجاد و توسعه کنسرسیوم ها می تواند یکی از راه های گسترش این همکاری ها باشد، گفت: در این حوزه کنسرسیومی متشکل از چند شرکت بزرگ ایرانی تشکیل شده و این می تواند به گسترش تعاملات بسیار کمک کند.
آقامحمدی افزود: این تعاملات می تواند در راستای کشت فراسرزمینی، تامین مواد اولیه، واردات در ازای صادرات و مواردی از این قبیل باشد که به گسترش تعاملات بین ایران و سایر کشورها در حوزه صنایع غذایی کمک زیادی خواهد کرد.

کد خبر 52885

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
8 + 3 =