بزرگترین کارخانه تولید انواع نشاسته‌های اصلاح شده کشور در گروه صنعتی و پژوهشی زر به بهره برداری رسید

مواد غذایی> اقتصاد غذا - بزرگترین کارخانه تولید انواع نشاسته‌های اصلاح شده کشور با حضور معاون صنایع عمومی وزارت صمت، استاندار البرز و جمعی از مسوولین در شهرستان ساوجبلاغ استان البرز در گروه صنعتی و پژوهشی زر به بهره‌ برداری رسید.

به گزارش پایگاه خبری اقتصاد غذا «فود پرس»، معاون صنایع عمومی وزارت صنعت، معدن و تجارت در حاشیه این افتتاحیه اظهار داشت: گروه صنعتی و پژوهشی " زر " برای راه اندازی این کارخانه ۳۶۵ میلیارد تومان سرمایه گذاری کرده که راه اندازی آن ظرف ۶ ماه از ابتدا تا انتها، منحصر به فرد بوده و جزء یکی از افتخارات کشور است. 
همچنین راه اندازی این واحد بزرگ تولیدی مانع از خروج ۲۰۰ میلیون دلار ارز از کشور خواهد شد و کشور را از واردات نشاسته اصلاح شده بی نیاز خواهد نمود.
محمد مهدی برادران ضمن تبریک هفته صنعت و معدن به همه صنعتگران و حامیان تولید ملی گفت: خوشبختانه در این ایام پروژه‌های زیادی در سطح کشور افتتاح می‌شود که نشانگر این است که عزم صنعتگران برای تولید و صادرات بیشتر و ارتقاء کیفیت محصولات و کمیت کالاها جزم شده است.
بنیانگذار گروه صنعتی و پژوهشی زر نیز اظهار داشت: این کارخانه دانش بنیان یکی از بزرگترین واحدهای تولید محصولات نشاسته و " مالتودکسترین" (نوعی نشاسته بهبود یافته) در غرب آسیاست.
مرتضی سلطانی گفت: ظرفیت تولید این کارخانه، ۸۲ هزار تن انواع نشاسته های اصلاح شده و "مالتودکسترین" برای مصارف غذایی، دارویی و صنعتی است. 
وی افزود: نشاسته اصلاح شده پایه ۷۰ نوع محصول بوده و محصولات این کارخانه در تولید داروها، طعم دهنده‌ها، مکمل های غذایی، دارویی و ورزشی، غذای کودک، نوشیدنی‌، بستنی، سس، مواد لبنی، فرآوری نان و شیرینی، صنایع نساجی، کاغذسازی، چسب، صنایع سلولزی و بهداشتی و روان کننده‌های حفاری چاه نفت کاربرد دارد.
رییس هیات مدیره گروه صنعتی و پژوهشی زر گفت: به زودی ضمن تامین نیاز داخلی، صادرات محصولات نشاسته‌های اصلاح شده نیز آغاز می‌شود.
وی در پایان افزود: عشق، همدلی و توسعه تولید تنها راه نجات عزت و آبروی سرزمین ما است و بنده معتقدم زمانی که دیواری بین مسوولین و تولید کننده نباشد سرمایه‌گذاران برای سرمایه گذاری در کشورمان صف خواهند کشید.

بزرگترین کارخانه تولید انواع نشاسته‌های اصلاح شده کشور در گروه صنعتی و پژوهشی زر به بهره برداری رسید

بزرگترین کارخانه تولید انواع نشاسته‌های اصلاح شده کشور در گروه صنعتی و پژوهشی زر به بهره برداری رسید
 

کد خبر 52967

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 9 =