خرید تضمینی گندم در کشور از مرز ۴ میلیون تن گذشت

خرید تضمینی گندم از کشاورزان در ۳۱ استان کشور تا صبح امروز (شنبه یازدهم تیر) به بیش از ۴ میلیون و ۹۲ هزار تن رسید.

به گزارش شرکت بازرگانی دولتی ایران، ارزش ۴ میلیون و ۹۲ هزار تن گندم که خرید آن از چهارم فروردین‌ماه در کشور آغاز شده و در حال حاضر در ۳۱ استان ادامه دارد، بیش از ۴۷ هزار و ۳۳۳ میلیارد تومان است.

این گزارش می‌افزاید، سال گذشته خرید تضمینی این محصول کشاورزی تا این مقطع از سال زراعی، ۳ میلیون و ۲۰۴ هزار تن بود که امسال تا این تاریخ، خرید تضمینی گندم در کشور از رشدی بالغ بر ۲۸ درصد برخوردار بوده است.

بر اساس این گزارش، استان خوزستان با خرید یک میلیون و ۳۵۵ هزار تن، یک سوم کل خرید گندم کشور را به خود اختصاص داده و بعد از آن، به ترتیب استان گلستان با خرید ۷۲۰ هزار تن و استان فارس با خرید ۴۱۱ هزار تن، پیشتاز خرید این محصول کشاورزی در کشور هستند.

گفتنی است، همزمان با خرید تضمینی محصول استراتژیک گندم در کشور، خرید تضمینی یک محصول راهبردی دیگر از کشاورزان کشور نیز از ابتدای سال جاری آغاز شده که تاکنون، ۹۳ هزار تن دانه‌ی روغنی کلزا به ارزش یک هزار و ۳۳۲ میلیارد تومان از کلزاکاران خریداری شده و در خرید این محصول کشاورزی نیز، استان خوزستان با خرید ۵۶ هزار تن پیشتاز است و پس از آن به ترتیب استان‌های ایلام و فارس قرار دارند.

منبع:تسنیم

کد خبر 52982

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 0 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • اسکندرری IR ۱۷:۴۰ - ۱۴۰۱/۰۴/۱۱
    0 0
    الو درست یک ما هستکه پول گندمکاران پرداخت نشده است لطفا پیگیری نمایید