برزیل واردات اوره از ایران را افزایش می‌هد / تاکید ایران بر واردات نهاده های دامی باکیفیت و قیمت مناسب از برزیل

رییس جمهور کشوربرزیل با اشاره به گسترش تولید کشاورزی برزیل و نیاز بیشتر به انواع کود شیمیایی وارداتی به رایزنی های خود با پوتین، رئیس جمهور روسیه برای واردات سی کشتی کود شیمیایی اوره به برزیل و افزایش واردات از ایران اشاره کرد.

به گزارش خبرگزاری تسنیم مجمع جهانی کشت و صنعت با حضور رئیس جمهور برزیل، وزیر کشاورزی، وزیر اقتصاد و مسئولین بخش های مختلف کشاورزی برزیلی و خارجی در شهر سان پائولو آغاز به کار کرد.

در این مجمع که هر دو سال یکبار برگزار می شود طیف وسیعی از موضوعات مهم مربوط به کشاورزی و صنایع مرتبط با کشاورزی مورد بحث و تبادل نظر قرار می گیرد. 

از طرف جمهوری اسلامی ایران، حسین قریبی، سفیر کشورمان در برزیل و سید فخرالدین عامریان، رئیس اتاق مشترک بازرگانی ایران در این همایش بزرگ کشاورزی شرکت داشتند. 

در مراسم افتتاحیه بولسونارو رییس جمهور کشوربرزیل با اشاره به گسترش تولید کشاورزی برزیل و نیاز بیشتر به انواع کود شیمیایی وارداتی به رایزنی های خود با پوتین، رئیس جمهور روسیه برای واردات سی کشتی کود شیمیایی اوره به برزیل اشاره کرد.

لازم به ذکر است که تولید غلات، حبوبات و برنج برزیل امسال به 300 میلیون تن می رسد که برای این میزان فعالیت کشاورزی به بیش از چهل میلیون تن کود شیمیایی نیاز دارد.

در سالهای اخیر ایران یکی از صادرکنندگان کود اوره به برزیل بوده است و بخشی از فعالیت اتاق مشترک بازرگانی دو کشور در حوزه صادرات اوره است.

درحاشیه این مجمع سفیر کشورمان و رییس اتاق مشترک ایران برزیل درجلسه ای که با وزیرکشاورزی برزیل داشتند درمورد صادرات اوره و دیگرموادپتروشیمی به کشوربرزیل و همچنین واردات نهاده های دامی باکیفیت وقیمت مناسب به کشورمان بحث وتبادل نظر نمودند.

انتهای پیام/

کد خبر 53088

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 1 =