حمایت وزارت جهاد کشاورزی از صنعت روغنکشی عملیاتی شد/ شرکت پشتیبانی امور دام حمل دانه سویا به کارخانجات را آغاز کرد

مواد غذایی> اقتصاد غذا - دبیر انجمن صنایع روغنکشی گفت: در راستای اجرای سیاست های دولت سیزدهم در حمایت از تولید و اشتغال، حمل و تحویل نخستین محموله دانه سویا توسط شرکت پشتیبانی امور دام به کارخانجات روغنکشی آغاز شد.

محمد جعفری دبیر انجمن صنفی صنایع روغنکشی ایران در گفت و گو با پایگاه خبری اقتصاد غذا «فود پرس»، خاطرنشان کرد: پس از اعلام سیاست های وزارت جهاد کشاورزی مبنی بر جایگزینی واردات دانه سویا به جای محصولات نهایی کنجاله سویا و روغن خام به منظور ایجاد اشتغال و ارزش افزوده در داخل کشور و استفاده از پتانسیل صنعت روغنکشی، صبح امروز نخستین محموله دانه سویا توسط شرکت پشتیبانی امور دام به مقصد کارخانجات روغنکشی حمل شد.
وی افزود: این برای نخستین بار است که دولت برای تامین بخشی از نیاز کنجاله سویا و روغن خام کشور، واردات دانه سویا را به جای محصولات نهایی در دستور کار خود قرار داده است.
جعفری گفت: بر اساس توافقات انجام شده تحویل دانه به کارخانجات با بازپرداخت وجه 89 روزه انجام می شود و در صورت نیاز شرکت پشتیبانی امور دام و شرکت بازرگانی دولتی ایران می توانند بخشی از ذخایر راهبردی خود را از کنجاله و روغن خام استحصالی این دانه ها تامین نمایند کنند.

کد خبر 53119

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 0 =