گلایه کلزاکاران از پرداخت نشدن مابه‌التفاوت/وزارت جهاد کشاورزی رسیدگی کند

پرداخت نشدن مابه‌التفاوت خرید کلزا به کشاورزانی که محصول خود را قبل از افزایش قیمت فروخته‌اند باعث نارضایتی آنها شده و خواستار رسیدگی وزارت جهاد کشاورزی به این مطالبه شدند.

شهرستان شوش در خوزستان یکی از مهم‌ترین قطب‌های کشاورزی در کشور است به گونه‌ای که این شهرستان علاوه بر کسب رتبه نخست کشور در تولید گندم نیز توانسته است که در زمینه تولید کلزا هم رتبه نخست را در کشور کسب کند.

این در حالی است که در سال جاری کلزاکاران شهرستان شوش و کرخه با توجه به افزایش قیمت بیشتر محصولات کشاورزی از قیمت خرید پایین این محصول ناراضی بودند و خواستار افزایش قیمت خرید تضمینی کلزا شدند.

نارضایتی کلزاکاران از قیمت پایین خرید تضمینی کلزا باعث شده تا نماینده مردم شوش و کرخه در مجلس افزایش قیمت خرید کلزا را در دستور کار خود قرار داد و پس از پیگیری‌های این نماینده از سوی وزارت جهاد کشاورزی، خرید تضمینی کلزا از کیلویی ۱۵ هزار تومان به ۲۳ هزار و ۵۰۰ تومان افزایش پیدا کرد که باعث خوشحالی کلزاکاران شد.

اما این روزها پرداخت نشدن مابه‌التفاوت خرید کلزا به کشاورزانی که محصول خود را قبل از این افزایش قیمت فروخته‌اند باعث نارضایتی آنها شده و خواستار رسیدگی هرچه سریع‌تر وزارت جهاد کشاورزی به این مطالبه شدند.

برداشت ۳۰ هزار تن کلزا از شوش و کرخه

«هومن سپهوند» رئیس اداره تعاون روستایی شهرستان شوش و کرخه، سطح زیر کشت کلزا سال جاری را در سطح شوش و کرخه ۱۵ هزار و ۵۰۰ هکتار دانست و اظهار کرد: کلزاکاران شهرستان شوش و کرخه با برداشت ۳۰ هزار تُن محصول کلزا رتبه نخست تولید کلزا در کشور را کسب کردند.

گلایه کلزاکاران از پرداخت نشدن مابه‌التفاوت/وزارت جهاد رسیدگی کند

وی به قیمت خرید تضمینی کلزا اشاره کرد و گفت: دولت محصول کلزا را با قیمت ۱۵ هزار تومان برای هر کیلوگرم از کشاورزان خریداری کرد که این قیمت مورد اعتراض کشاورزان قرار گرفت.

سپهوند ادامه داد: با پیگیری نماینده مردم شوش و کرخه در مجلس قیمت نهایی خرید هر کیلوگرم کلزا ۲۳ هزار و ۵۰۰ تومان افزایش پیدا کرد.

رئیس اداره تعاون روستایی شوش افزود: مابه‌التفاوت خرید محصول کلزا که معادل ۸ هزار و ۵۰۰ تومان برای هر کیلوگرم است تاکنون به کشاورزان شوش و کرخه پرداخت نشد؛ البته پیگیری برای پرداخت مابه‌التفاوت خرید کلزا از سوی تعاون روستایی در حال انجام است.

پرداخت مابه‌التفاوت کلزاکاران پیگیری می‌شود

«محمد کعب‌عمیر» نماینده مردم شوش و کرخه در مجلس اظهار کرد: نارضایتی‌های فراوانی از سوی کشاورزان کلزاکار نسبت به قیمت خرید موجب شد تا پیگیری‌ها برای افزایش قیمت خرید محصول کلزا را در دستور کار قرار بدهم.

وی گفت: پس از جلسات و مکاتبات فراوان با وزیر جهاد کشاورزی، معاون اقتصادی و برنامه‌ریزی وزیر جهاد کشاورزی (عضو شورای قیمت‌گذاری)، معاون وزیر جهاد کشاورزی و مدیرعامل شرکت مادر تخصصی بازرگانی دولتی ایران و… با افزایش قیمت خرید کلزا موافقت شد.

نماینده مردم شوش و کرخه در مجلس افزود: قیمت خرید تضمینی کلزا از ۱۵ هزار تومان به ۲۳ هزار و ۵۰۰ تومان افزایش یافته و طبق توافق‌های انجام شده قرار است که مابه‌التفاوت قیمت خرید کلزا به کشاورزانی که محصول کلزای خود را فروخته‌اند، پرداخت شود.

گلایه کلزاکاران از پرداخت نشدن مابه‌التفاوت/وزارت جهاد رسیدگی کند

کعب‌عمیر با اشاره به نارضایتی کشاورزان نسبت تأخیر در پرداخت مابه‌التفاوت خرید کلزا اظهار کرد: مکاتباتی از سوی وزارت جهاد کشاورزی با سازمان برنامه و بودجه نسبت به پرداخت مابه‌التفاوت خرید کلزا انجام شده است و از سازمان برنامه و بودجه انتظار می‌رود هرچه سریع‌تر اقدامات لازم را انجام بدهد.

وی خواستار پرداخت هرچه سریع‌تر مطالبات کلزاکاران شد و تصریح کرد: پیگیر پرداخت مطالبات کلزاکاران هستیم و طبق آخرین آمار و اطلاعاتی که داریم، مقرر شده که شهریورماه امسال مابه‌التفاوت کلزاکاران پرداخت شود. / مهر

سجاد عبیدی پور

کد خبر 53187

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 12 =