دولت لایحه‌ای برای تفکیک وزارت «صمت» نمی‌دهد/ تشکیل وزارت بازرگانی بر اساس مصوبه مجلس دهم

عضو هیات رئیسه مجلس، گفت: طی رای‌گیری که در آخرین جلسه هیات وزیران صورت گرفته، با طرح تفکیک وزارت صمت که در کمیسیون اجتماعی مجلس دهم به تصویب رسیده بود، موافقت شده است.

حسینعلی حاجی دلیگانی عضو هیات رئیسه مجلس شورای اسلامی با اشاره به آخرین خبرها از طرح تفکیک وزارت صمت گفت: در جلسه مشترک اخیر مجلس و دولت  با خبر شدیم که طی رای‌گیری که در آخرین جلسه هیئت وزیران صورت گرفته، با طرح تفکیک وزارت صمت که  در کمیسیون اجتماعی مجلس دهم به تصویب رسیده بود، موافقت شده است.  

وی افزود: طرح تفکیک وزارت صمت در مجلس دهم، آن زمان به دلیل بار مالی از سوی شورای نگهبان رد شده بود و با توجه به این که پیگیری تصویب آن به عمر مجلس دهم نرسید، ‌ عملاً مسکوت ماند؛ اقدام اخیر دولت برای تصویب طرح مجلس دهم بیانگر آن است که دولت برای تفکیک وزارت صمت لایحه‌ای نخواهد داد.

حاجی دلیگانی، عنوان کرد:  پس از تصویب طرح مذکور در هیئت وزیران  که به معنای پذیرش بار مالی ایجاد وزارت بازرگانی است، رئیس‌جمهور این مسئله را طی نامه‌ای رسمی به هیات رئیسه ارسال کرده که به دست آقای قالیباف رسیده است. بنابراین بر اساس توافق اخیری که بین رئیس مجلس و رئیس‌جمهور صورت گرفته بود، احتمالاً دولت ۲ وزیر پیشنهادی برای وزارت صنعت و وزارت بازرگانی معرفی خواهد کرد./تسنیم

کد خبر 53189

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 12 =