مرغ‌های یخ‌زده فقط با پنج روز تاریخ مصرف و البته 30 درصد ارزان‌تر از ارزش واقعی آن در شرایطی به بازار عرضه شده است که مرغداران با مشکل هزینه تمام‌شده روبه‌رو هستند.

به گزارش ایانا، رئیس کمیسیون کشاورزی اتاق بازرگانی ایران امروز در نشست ماهانه این کمیسیون با اعلام این خبر گفت: صنعت مرغ کشور در وضعیت بدی به‌سر می‌برد که در این شرایط مرغ یخ‌زده با پنج روز تاریخ مصرف نیز با 30 درصد قیمت پایین‌تر از قیمت تمام شده به بازار عرضه می‌شود.

شمس‌علی هادی‌زاده معلم افزود: در بازار مصرف، قیمت مرغ آماده طبخ از مرغ زنده ارزان‌تر و باعث ضرر و زیان هنگفت مرغداران شده است.

وی خاطرنشان کرد: در مواردی نیز مشاهده شده که تاریخ مرغ‌های منجمد تغییر کرده و با افزایش تاریخ مصرف به بازار عرضه می‌شود که برای حفظ سلامت افراد نیاز به به نظارت بیشتری در این زمینه وجود دارد.

رئیس کمیسیون کشاورزی اتاق بازرگانی ایران ادامه داد: در بحث خمیر مرغ (MDM) نیز کماکان وزارت بهداشت بر ممنوعیت مصرف این ماده در تولید فرآورده‌های گوشتی پافشاری می‌کند؛ این در حالی است که در بسیاری از کشورهای دنیا، خمیر مرغ با استانداردهای مشخص مورد استفاده صنایع گوشتی قرار می‌گیرد.

هادی‌زاده معلم تصریح کرد: در کشور ما نیز در صورتی که نظارت بیشتری بر اجرای استاندارد خمیر مرغ در فرآورده‌های گوشتی وجود داشته باشد، این ماده غذایی به شکلی صحیح در صنایع مورد استفاده قرار می‌گیرد.
کد خبر 531c4355fc3f493293e322dad3ae6e1f

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 0 =