رییس انجمن پرورش‌دهندگان مرغ گوشتی با بیان این که تنظیم بازار به درستی انجام نگرفته است، گفت: قیمت مرغ کمتر از قیمت منطقی آن است و در حال حاضر هر کیلو مرغ مصرفی خانوار ۵۶۰۰ تومان تا ۶۰۰۰ تومان عرضه می‌شود.


محمد یوسفی با اشاره به این که قیمت منطقی مرغ بستگی به قیمت نهاده‌ها دارد، اظهار کرد: در حال حاضر قیمت جوجه به شدت کاهش یافته و این موضوع ایجاد ضرر مالی را برای پرورش دهندگان به همراه داشته است.

وی ادامه داد: ستاد تنظیم بازار بدون در نظر گرفتن هچ سودی قیمت خرید گوشت مرغ از سوی شرکت پشتیبانی امور دام را کیلویی 7 هزار تومان اعلام کرده است.

این فعال صنفی با تاکید بر این که تنظیم بازار تنها به معنی آن نیست که گران فروشی صورت نگیرد ، بلکه نباید تولیدکننده متضرر شود و بتواند تولید را به درستی و راحتی ادامه دهد، خاطرنشان کرد: با اجرای دو بخش اصلی تنظیم بازار می‌توان مدعی شد که ستاد تنظیم بازار کار خود را به درستی انجام داده است اما در حال حاضر وزیر جهاد کشاورزی فعالیت غیر صحیح ستاد تنظیم بازار را تایید کرده است.

یوسفی بیان کرد: در حال حاضر عرضه بیش از تقاضا بوده و حجم صادرات به گونه‌ای نیست که بتواند بازار را به درستی هدایت و تنظیم کند.

رییس انجمن پرورش دهندگان مرغ گوشتی در پایان گفت: آخرین قیمت عرضه مرغ زنده برای کشتارگاه از سوی تولیدکننده در حدود 3500 تومان بوده که قیمت منطقی با توجه به قیمت نهاده‌های دامی امروز باید 4500 تومان باشد و در کنار آن قیمت عرضه گوشت مرغ برای مصرف کننده از 5600 تومان تا بیش از 6000 تومان است.

منبع:تسنیم
کد خبر b8ef7764bac142f68fe2dbf7f1ccf19b

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 0 =