نامه نگاری رییس اتاق ایران به سران قوا برای پرداخت طلب ٢٦٠ میلیون یورویی واردکنندگان نهاده های دامی

اقتصاد غذا - دبیر شورای گفتگوی دولت و بخش خصوصی با ارسال نامه به روسای قوا خواستار پرداخت مطالبات ارزی ۲۶۰ میلیون یورویی واردکنندگان نهاده های دام و طیور شد.

به گزارش پایگاه خبری اقتصاد غذا«فودپرس»، در  جلسه شورای گفتگوی دولت و بخش خصوصی مورخ ۱۴۰۱/۰۵/۱۰ نماینده اتحادیه واردکنندگان نهاده های دام و طیور ایران خواستار  پیگیری مشکل ۲۰ شرکتی شد که نهاده های وارداتی با ارز ترجیحی را بدون دریافت ارز توزیع کرده اما با گذشت بیش از سه ماه هنوز بدهی ارزی آنها از سوی دولت تسویه نشده است.
گفتنی است؛ در  متن نامه ای که از سوی غلامحسین شافعی رییس اتاق بازرگانی ایران و دبیر شورای گفتگوی دولت و بخش خصوصی به روسای قوای سه گانه  آمده است:


با سلام و احترام
پیرو نشست شورای گفتگوی دولت و بخش خصوصی مورخ ۱۴۰۱/۰۵/۱۰ ضمن ارسال درخواست اتحادیه واردکنندگان نهاده های دام و طیور ایران به استحضار می رساند بیش از ۲۶۰ میلیون یورو نهاده دامی توسط ۲۰ شرکت بخش خصوصی به دستور وزارت جهادکشاورزی و در راستای کاهش التهابات ناشی از تصمیم ارزشمند دولت محترم در اصلاح نظام ارزی به نرخ ارز ترجیحی تحویل واحدهای تولیدی معرفی شده توسط وزارت جهاد گردیده است.
مزید استحضار اینکه بنابر گزارشات دریافتی مقرر بود ارز این محموله ها حداکثر طی ۷۲ ساعت از زمان تحویل تامین و به این شرکتها پرداخت گردد. متاسفانه با وجود گذشت ۹۰ روز از تاریخ آن و پیگیری های مکرر کماکان مشکل  مطالبات این شرکتها لاینحل مانده است.
تصدیق خواهید فرمود که عدم انجام تعهدات دولت محترم به بخش خصوصی آثار و خسارات جبران ناپذیری برای اعتماد عمومی در پی داشته لذا از جنابعالی استدعا دارد دستور فرمایید نسبت به رسیدگی و تامین مطالبات این بخش دستور اقدام عاجل مبذول فرمایید.

کد خبر 53221

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 10 =