صادرات محصولات طیوری ایران به عراق پس از ۶ سال آزاد شد

رئیس سازمان دامپزشکی گفت: با تمهیدات سازمان دامپزشکی از ایجاد بیماری آنفولانزای فوق حاد پرندگان جلوگیری شد و با قرنطینه و مدیریتی هم که انجام گرفت بالاخره بعد از شش سال صادرات محصولات طیوری کشورمان به عراق آزاد شد.

محمد آقامیری، معاون وزیر جهاد کشاورزی و رئیس سازمان دامپزشکی گفت: یکی از مهم ترین سیاست‌های وزیر جهاد کشاورزی درمورد امنیت غذایی در بعد کمی و کیفی است که در بحث کیفیت اقدامات خوبی صورت گرفته و خط قرمز ما هم سلامت مردم است.

وی افزود: نگاه سازمان دامپزشکی متمرکز بر مبارزه با بیماری‌ها و پیشگیری و کنترل برخی بیماری‌هایی بوده که می‌توانسته سلامت مردم را به خطر بیندازد از جمله‌ی آن بیماری آنفولانزای فوق حاد پرندگان بود که سال گذشته با اقدامات سازمان دامپزشکی کشور عاری از بیماری آنفولانزا شدیم.

رئیس سازمان دامپزشکی به آثار و پیامدهای وجود این بیماری اشاره و اظهارکرد: آثار اقتصادی وجود این بیماری این است که صادرات محصولات طیوری ممنوع می‌شود و از جمله آثار اجتماعی آن هم می‌توان به بروز بیماری مشترک بین انسان و پرنده و مرگ و میر آن اشاره کرد.

آقامیری گفت: با تمهیدات سازمان دامپزشکی از ایجاد این بیماری جلوگیری شد و با قرنطینه و مدیریتی هم که انجام گرفت بالاخره بعد از شش سال صادرات محصولات طیوری کشورمان به عراق آزاد شد.

وی همچنین درمورد اقدامات دولت سیزدهم برای ایجاد کشاورزی پایدار در کشور اظهارکرد: کشاورزی قراردادی یکی از اقدامات خوب وزیر جهاد کشاورزی بود. امسال بیش از 7,5 میلیون تن گندم از کشاورزان خریداری شد که این رقم بی سابقه بود.

معاون وزیر جهاد کشاورزی مدیریت بازار کالاهای اساسی را مطلوب ارزیابی کرد و گفت: مردم خودشان قضاوت کنند در شرایط تحریمی و در دنیای فعلی که کشورهای اروپایی سر غذا و انرژی دعوا دارند اما ما در داخل کشور مشکل و کمبودی در این خصوص نداریم و این نشانه مدیریت صحیح و دقیق و توانمندی جهاد کشاورزی است.

آقامیری اظهارکرد: از آنجایی که غذای مردم به صورت روزانه تأمین می‌شود لذا وزارت جهاد کشاورزی هم روزانه به فکر امنیت غذایی مردم است و در حوزه تأمین غذا و سلامت غذا هیچ کوتاهی نخواهیم کرد./ تسنیم

کد خبر 53250

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 3 =