ماجرای بازداشت برادر همسر ساداتی‌نژاد وزیر جهاد کشاورزی چیست؟

یکی از مسولان وزارت جهاد کشاورزی در پی انتشار خبری مبنی بر بازداشت برادر همسر سیدجواد ساداتی‌نژاد وزیر جهاد کشاورزی توضیحاتی در این زمینه ارائه کرد.

در پی انتشار خبری مبنی بر بازداشت برادر همسر سیدجواد ساداتی‌نژاد وزیر جهاد کشاورزی، فاطمه زارعان معاون رسانه‌ای این وزارتخانه این خبر را تکذیب کرد و آن را شایعه خواند.

به گزارش باشگاه خبرنگاران، این مسئول روابط عمومی وزارت جهاد کشاورزی همچنین اعلام کرد که معاونت حقوقی این نهاد پیگیر ماجرا است.

این تکذیبیه پس از آن صادر شد که روز گذشته برخی رسانه‌ها با انتشار خبری مدعی شده بودند برادر همسر وزیر جهادکشاورزی به اتهام رشوه توسط نیروی‌های امنیتی بازداشت شده است.

بنا بر این گزارش رویداد 24 در گفت و گویی با عضو کمیسیون اقتصادی مجلس اعلام کرده بود: «برادر زن وزیر جهاد کشاورزی به خاطر مسائل مالی بازداشت شده است/ کسی که قصد افشاگری داشت را به یونسکو فرستادند»
محمد صفایی دلوئی نماینده منقد وزارت جهاد کشاورزی می‌گوید: به خاطر عملکرد حراست وزارت جهاد کشاورزی با وزیر اطلاعات هم صحبت کرده است. به گفته صفایی، مدیر حراست برادر زن وزیر است و از این دست انتصابات در وزارت جهاد انجام شده است.

صفایی می‌گوید: در سال ۱۲۲۷ یعنی حدود ۱۷۴ سال قبل مرحوم امیر کبیر تاکید کرده بودند که با سفارش عمه و خاله نمی‌توان کشور را اداره کرد. متاسفانه این یک سنت پیشینی در کشور ما است که دچار انتصاب‌های فامیلی می‌شویم. متأسفانه آقای ساداتی نژاد، برادر خانمشان آقای نصیری را در حالی به عنوان مدیرکل حراست وزارت جهاد کشاورزی منصوب کرده که پیشتر در این سطح کار نکرده است. من این مسأله را به وزیر اطلاعات نیز گفتم. وقتی چنین انتصابی صورت بگیرد، یعنی هر انحرافی در سیستم باشد، ماله‌کشی می‌شود.

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس به ناکارآمدی‌ها در این وزارتخانه اشاره کرد و گفت: طی این یک سال ما شاهد انحرافاتی در حوزه فعالیت وزارت جهاد کشاورزی بودیم. در حوزه کار این وزارتخانه تخلفات متعددی از جمله کوتاژ صوری سامانه بازارگاه رخ داد که به صورت غیرمناقصه شرکتی انتخاب و در صداوسیما هم بولد و برجسته می‌شود و ارزش افزوده‌ای پیدا می‌کند.

وی تصریح کرد: برای نخستین بار در سامانه بازارگاه کوتاژ تقلبی ثبت کردند که چیزی حدود ۵۰۰ هزار تن کوتاژ تقلبی را شامل می‌شد و حدود ۱۱۰۰ میلیارد کالایی را به مرغداران فروختند که کالای آن وجود نداشت و هنوز مرغداران ما مطالبه آن را دارند. سیستم جهاد کشاورزی هم به این مطالبات تولیدکنندگان پاسخگو نیست.

صفایی به بازداشت‌های اخیر تیم جهاد کشاورزی اشاره کرد و گفت: اخیراً خبر رسید که برخی معاونان مدتی بازداشت شدند و یک نفر هم که قصد افشاگری داشت، عزل شد و یکی با دکترای جغرافیا را به یونسکو فرستادند که مرتبط با تخصص ایشان نبود. یعنی به ایشان رانتی دادند که سکوت کند. ضمنا چندی پیش هم برادر خانم دیگر آقای وزیر به خاطر مسائل مالی بازداشت شد. این‌ها مفاسدی است که ما در دولت مردمی آقای رییسی انتظار آن را نداشتیم و توقع داریم آقای رییس‌جمهور با آن به صورت جدی برخورد کنند و بدون ملاحظه یا محافظه‌کاری و به شکل عادلانه و منصفانه با آن برخورد شود. امیدواریم اکنون که قوه قضاییه به این فسادها وارد شده است به رسالت خود در این رابطه عمل کند.

نماینده گناباد در مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: تمام امنیت غذایی مردم در دست وزارت جهاد کشاورزی است، اما هم شخص وزیر کاربلد نیستند و هم افراد کاردان به کار گمارده نشدند. در شرایط کنونی تولیدکنندگان، مرغداران و دامداران ناراضی هستند و بخش کشاورزی آسیب جدی دید.

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس می‌گوید: آسیبی که به ذخایر ژنتیکی ما در حوزه دام سنگین وارد شد، طی ۲۰ سال آینده جبران نخواهد شد. وقتی تولید آسیب ببیند، کالا کمیاب می‌شود و وقتی کالا کمیاب و گران شود، هزینه این ناکارآمدی و فساد را مردم باید بپردازند. من از وزیر جهاد کشاورزی در ۲۱ تیر ماه در مجلس شورای اسلامی درباره این دست مشکلات سوال کردم و مجلس نیز به ایشان کارت زرد داد. امیدواریم که آقای رییس‌جمهور به این مسأله توجه کند.

کد خبر 53268

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 8 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 5
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • محمد IR ۱۳:۲۱ - ۱۴۰۱/۰۶/۱۵
    1 1
    مطلع شدن از اخبار و وضعیت جهاد کشاورزی خوبه