۸ نفر
۱۷ شهریور ۱۴۰۱ - ۰۹:۵۸
قیمت خرید تضمینی گندم اعلام شد

کشاورزی> اقتصاد غذا - وزیر جهاد کشاورزی قیمت خرید تضمینی گندم برای سال زراعی ۱۴۰۲_۱۴۰۱ را اعلام کرد.

به گزارش پایگاه خبری اقتصاد غذا «فود پرس»، سید جواد ساداتی نژاد وزیر جهاد کشاورزی در برنامه صف اول شبکه خبر گفت: قیمت گندم در سال زراعی جدید ۱۴۰۲_۱۴۰۱، ۱۱ هزار و ۵۰۰ تومان اعلام شده و ۱۵۰۰ تومان یارانه کشت در نظر گرفته ایم که بخشی از آن به یارانه کود و بذر اختصاص می دهیم.

وی افزود: از ابتدای دولت نگاه ویژه رئیس جمهور به حوزه تولید بوده است به طوری که درسال گذشته کشت قراردادی را به صورت پایلوت در ۲۵۰ هزارهکتار از اراضی شروع کرده ایم و قیمت گندم را در ابتدای دولت و پیش از شروع فصل کشت به ۷۵۰۰ تومان افزایش دادیم.

ساداتی نژاد خاطرنشان کرد: سوم فروردین ماه  ۱۴۰۱ با بحران جهانی و افزایش قیمت ها، قیمت گندم را به ۱۰ هزار و ۵۰۰ تومان به علاوه یک هزار تومان یارانه کشت افزایش دادیم و  شاهدیم که تحویل گندم توسط کشاورزان به ۱۱ میلیون تن رسیده است.

به گفته وزیر جهاد کشاورزی  تاکنون ۸۲ هزار میلیارد تومان از مطالبات گندمکاران پرداخت شده است که در ۵ سال گذشته بی سابقه بوده و تا چند روز آینده تمام مطالبات گندمکاران پرداخت می شود.

وی تصریح کرد: میزان نیاز کشور به گندم نان ۹ میلیون تن است و  امیدواریم در سال زراعی جدید در تولید گندم نان به پایداری در خودکفایی برسیم.

کد خبر 53271

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
9 + 5 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 4
  • نظرات در صف انتشار: 2
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • پناهی IR ۱۴:۵۴ - ۱۴۰۱/۰۶/۱۷
    0 0
    بااین نرخ کسی گندم نمی کاره
  • کشاورز IR ۱۷:۰۲ - ۱۴۰۱/۰۶/۱۷
    0 0
    جناب وزیر بااین قیمتی که زدید امسال هم گندم قاچاق می شود
  • سید محمد IR ۱۵:۳۷ - ۱۴۰۱/۰۶/۱۸
    1 0
    واقعا انصافتون کجا رفته، با این قیمت گذاری که کردین، هیچ کشاورزی راضی نیس، بذر و 16500 به کشاورز میفروشین، بعد 13000 تومان یال بعدش از کشاورز بخرین، با این قیمت خیلی کم میخاین به خودکفایی برسین، برای هیچ کشاورزی صرفه اقتصادی نداره
  • زارع IR ۲۲:۴۳ - ۱۴۰۱/۰۶/۱۸
    1 0
    آقا این قیمت خیلی کمه اجاره زمین شده هکتاری ۱۰۰میلیون تومن جز سم و کود و آبیار و کارگر و سایر هزینه ها. یک لیتر سم شده یک میلیون تومان یه کیسه کود فسفات شده دو‌میلیون تومان اون وقت در یک هکتار شرایط عالی ۵تن گندم میده میشه ۶۰میلیون ۴۰میلیون مانده اجاره و سایر هزینه ها و ادبات و سموم و کود مانده میانگین برداشت گندم در ایران یک‌ونیم تن است برچه اساسی میگن گندم کیلو ۱۱۵۰۰ و هزار پانصد تشویق کشت چرا به شعور و زحمت کشاورز دارن توهین می کنند بروید از بیگانه گان وارد کنید دلار و نفت بهشون بدید کیلو ۵۰هزارتومن وارداتش پای دولت آب می خوره کیلو ۱۳۵۰۰پول آبی که از منابع سطح زمین میاد بالا هم نیست ما داریم آب تسل بعد رو الان مصرف می کنیم و خیانت به نسل جدید می اون بالا نشسته اینجوری تصمیم قیمت می گیره سم و کود به دلار میارید پتروشیمی کود به دلار روز میده دولت چرا گندم به نرخ دلار روز نمی خرد