کشت قراردادی گندم گسترش می‌یابد/ ۱۰ استان پیشتاز در «میزان خرید» و «رشد خرید» گندم

مدیرعامل شرکت بازرگانی دولتی ایران از اجرای کشت قراردادی گندم در بیش از ۱۵۲ هزار هکتار با حدود ۱۲ هزار کشاورز در ۷ استان خبر داد و گفت: در قالب این طرح بیش از ۳۵۶ هزار تن گندم از کشاورزان خریداری شد.

به گزارش مرکز اطلاع‌رسانی شرکت بازرگانی دولتی ایران (مبدأ)؛ سعید راد با اعلام اینکه این طرح در سال گذشته زراعی به صورت آزمایشی در استان‌های خوزستان، فارس، گلستان، کرمان، هرمزگان، سیستان و بلوچستان و بوشهر به مورد اجرا درآمد، تأکید کرد: این طرح در سال جدید زراعی به صورت گسترده در اغلب استان‌ها و در سطح زیر کشت بیشتری به مورد اجرا در می‌آید.

وی با اشاره به اینکه در سال زراعی ۱۴۰۱- ۱۴۰۰ بالغ بر ۵۹۰۰ هزار هکتار سطح زیر کشت گندم آبی و دیم بود که از این میزان ۱۹۰۰ هزار هکتار زیر کشت آبی و ۴ هزار هکتار زیر کشت دیم بود، اظهار کرد: از سطح زیر کشت گندم آبی و دیم، مجموعاً ۷۱۰۰ هزار تن گندم به صورت تضمینی خریداری شد که نسبت به سال گذشته بیش از ۵۶ درصد رشد برخوردار بود.

 معاون وزیر جهاد کشاورزی با تأکید بر اینکه ۵۲ درصد گندم کشور به ترتیب در ۵ استان خوزستان، گلستان، کردستان، فارس و کرمانشاه تولید می‌شود خاطرنشان کرد: به ترتیب ۵ استان خراسان شمالی، خراسان جنوبی، خراسان رضوی، زنجان و آذربایجان شرقی، بیشترین میزان رشد خرید تضمینی گندم را نسبت به سال گذشته داشته‌اند.

کد خبر 53290

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 14 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • مهدی خواجوی IR ۲۲:۵۱ - ۱۴۰۱/۰۶/۲۷
    0 0
    با سلام ، یک بخش از خبر ایراد دارد : در متن خبر آمار سطح کشت گندم رو نوشته: کل ۵۹۰۰ هزار هکتار آبی ۱۹۰۰ هزار هکتار دیم ؟؟ دیم رو تو خبر باید می نوشت ۴۰۰۰ هزار هکتار ولی نوشته ۴ هزار هکتار با تشکر