افزایش قیمت جهانی گندم به بالاترین رقم طی سه‌ ماه گذشته

تشدید درگیری بین روسیه و اوکراین و خشکسالی در مناطق بزرگ تولیدکننده غلات دنیا باعث افزایش قیمت گندم به بالاترین رقم طی سه‌ ماه گذشته شده‌است.

به‌گزارش بلومبرگ، نگرانی درمورد بدتر شدن شرایط جنگ بین روسیه و اوکراین و تقاضای بالا برای غلات باعث افزایش قیمت گندم به بالاترین رقم طی سه‌ ماه گذشته شده‌است.

قیمت گندم در آمریکا 7.9 درصد افزایش‌یافته است. قیمت گندم 6.6 درصد پس‌از حمله موشکی روسیه به کیف، پایتخت اوکراین بالا رفت. روسیه تهدید کرده این حملات ادامه دارند.

تشدید درگیری بین روسیه و اوکراین این سوال را به وجود می‌آورد که آیا دو طرف در مورد تمدید قرارداد صادرات غلات از اوکراین که یک ماه دیگر منقضی می‌شود، توافق می‌کنند یا نه. این دو کشور از بزرگ‌ترین عرضه‌کنندگان گندم و سایر غلات به دنیا هستند.

تحلیلگران عقیده دارند اگر تولید در هر کدام از این دو کشور با مشکل مواجه شود یا شرایط در منطقه دریای سیاه بهبود پیدا نکند، نمی‌توان حفظ امنیت غذایی را تضمین کرد.

کند شدن روند صادرات غلات از دریای سیاه قیمت مواد غذایی را در سراسر دنیا افزایش می‌دهد.

قیمت گندم در آمریکا تا 9 دلار و 38 سنت در هر بوشل افزایش‌یافته که بالاترین رقم از 23 ژوئن را نشان می‌دهد. هر بوشل معادل 25.4 کیلوگرم است. قیمت ذرت 2.2 درصد بالا رفته و به 6 دلار و 98 سنت رسیده که بالاترین رقم از 21 ژوئن را نشان می‌دهد.

ترس از رکود اقتصاد و کاهش تقاضای جهانی برای غلات و سایر محصولات کشاورزی هم بر قیمت آن‌ها تاثیر گذاشته‌است.

به‌علاوه، دمای بالا و خشکسالی در مناطق بزرگ تولیدکننده غلات مانند آمریکا، اروپا، هند و آرژانتین بیش‌از پیش محصول گندم را تحت فشار گذاشته‌است./تسنیم

کد خبر 53381

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 7 =