آمار واقعی تولیدات محصولات زراعی در سال ۱۴۰۰ چقدر بود+ سند و جزییات کامل

کشاورزی> اقتصاد غذا - گزارش مرکز آمار ایران حاکی از آن است که مساحت اراضی زراعی در سال زراعی ١٤٠٠-١٣٩٩، ١٥/٧ میلیون هکتار برآورد شده است که ١١/٦میلیون هکتار آن زیر کشت محصولات سالانه و ٤/١ میلیون هکتار آیش بوده است.

به گزارش پایگاه خبری اقتصاد غذا «فود پرس»، مرکز آمار ایران طی گزارش جامع به بررسی وضعیت محصولات زراعی در محصولات مختلف به تفکیک  نوع محصول، سطح زیر کشت به تفکیک استان ها، کشت دیم و آبی  و ... پرداخته است.

بر اساس نتایج حاصل از طرح آمارگیری زراعت مساحت اراضی زراعی در سال زراعی ١٤٠٠-١٣٩٩، ١٥/٧ میلیون هکتار برآورد شده است که ١١/٦میلیون هکتار آن زیر کشت محصولات سالانه و ٤/١ میلیون هکتار آیش بوده است. مساحت اراضی زراعی آبی ٦/٢ میلیون هکتار برآورد شده است که ٤/٨ میلیون هکتار آن زیر کشت و ١/٤ میلیون هکتار آن آیش بوده است همچنین مساحت اراضی دیم کشور ٩/٥ میلیون هکتار برآورد شده است که ٦/٨ میلیون هکتار آن زیر کشت و ٢/٧ میلیون هکتار آن آیش بوده است.
در سال زراعی ١٤٠٠-١٣٩٩ سطح کاشت محصولات سالانه بیش از ١٢ میلیون هکتار و مقدار کل تولیدات ٥٧/٥ میلیون تن بوده است. بیش از ٨٦ درصد سطح کاشت محصولات سالانه مربوط به ٥ محصول گندم، جو، یونجه، برنج (شلتوک) و انواع نخود (دانه خشک) است.

نتایج حاصل از این طرح نشان می‌دهد که در سال زراعی ١٤٠٠-١٣٩٩ کاشت محصولات زراعی در ٤١٣ هزار هکتار از اراضی کشور به صورت کاشت مجدد و یا کاشت زیر درختان باغ و قلمستان‌ها انجام شده است. اطلاعات بیش تر از طریق فایل پیوست قابل دستیابی است.

برای مشاهده متن کامل گزارش کلیک کنید

کد خبر 53396

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 6 =