"واردات میلیون‌ها تن کالای اساسی بدون رعایت تشریفات" کذب است

اقتصاد غذا - وزارت جهاد کشاورزی در زمینه ادعای کذب "واردات میلیون‌ها تن کالای اساسی توسط یک شرکت بدون رعایت تشریفات"، بیانیه‌ای صادر کرد.

به گزارش پایگاه خبری اقتصاد غذا «فود پرس» و به نقل از وزارت جهاد کشاورزی، یک سایت خبری در اقدامی مغایر با اصل صداقت در آگاهی‌بخشی و اطلاع‌رسانی خبری، نامه‌ای با موضوع تاریخ گذشته منسوب به یک فعال سیاسی خطاب به رییس‌جمهور محترم با موضوع «واردات میلیونها تن کالای اساسی را بدون رعایت تشریفات به شرکتی تازه کار داده‌اند» بازنشر کرد. 
وزارت جهادکشاورزی افزون بر روشنگری های قبلی، برای تنویر افکار عمومی در پاسخ به اقدام غیرحرفه‌ای سایت یاد شده مطالبی را به شرح ذیل به استحضار می‌رساند:
- نگارش و انتشار  ادعای مطرح شده مربوط به اوایل سال ۱۴۰۱ است که بلافاصله به دستور رئیس‌جمهور اقدام برای بررسی این ادعا صورت گرفت، بر این اساس وزارت اطلاعات در تاریخ ۲۱ تیر ماه سال جاری با انتشار بیانیه‌ای هر گونه اختلاس و ارتشا را در موضوع مذکور قویا رد کرد. در بخشی از بیانیه آمده است؛ «با توجه به شایعات و اخبار منتشره در خصوص فساد مالی به ویژه اختلاس و ارتشا در فرایند توزیع نهاده‌های دامی در وزارت جهادکشاورزی و اجرای دستور رئیس‌جمهور مبنی بر بررسی موضوع، به این وسیله اعلام می‌دارد؛ بر اساس بررسی و رصد اطلاعاتی، ادعای بروز اختلاس و ارتشا صحت نداشته و مستندی در این زمینه به دست نیامده است».
- بهادری جهرمی سخنگوی دولت نیز در ۹ تیر ماه سال جاری با صراحت ادعای اختلاس و ارتشا را تکذیب کرد و اظهار داشت: «حتی یک دلار به این شرکت پرداخت نشده و به واسطه این پیشگیری هیچ‌گونه جرم و فسادی در دستگاه‌های نظارتی قوه مجریه اتفاق نیفتاده است».
- وزارت جهادکشاورزی هم در همان زمان به همراه مسوولان مربوطه در رسانه ملی و دیگر مطبوعات، اقدام به شفاف‌سازی کرده است.
بنابر این اطلاعیه، انتشار مجدد ادعایی که قبلاً از سوی نهادهای امنیتی و نظارتی تکذیب شده و طرح آن در این برهه از زمان، شائبه سیاسی‌کاری و سنگ‌اندازی را  به ذهن متبادر می‌کند، از این رو وزارت جهادکشاورزی اعلام می‌دارد که «امنیت غذایی» و «پیشرفت، توسعه و خودکفایی کشاورزی» ایران اسلامی را در سرلوحه فعالیت خود قرار داده و این مأموریت را با عزم راسخ به انجام می‌رساند.
این وزارتخانه شاه‌بیت انجام وظایف خود را در مبارزه با فساد و مافیای سازمان‌یافته برای عدم دستیابی به استقلال و خودکفایی ایران سربلند می‌داند و برای برچیدن بساط رانت‌جویی، ویژه‌خواری و دستیابی به «اقتدار غذایی» از هیچ تلاشی فروگذار نخواهد کرد و در این راه پرافتخار، سنگ‌اندازی کارشکنان را با کوشش جهادگرانه و بی‌وقفه خنثی خواهد کرد و با یاری خداوند متعال و همراهی دلسوزان به ویژه اصحاب رسانه و افسران جنگ نرم که هم‌چون گذشته یاریگر بودند، مسیر رشد و پیشرفت را خواهد پیمود.
وزارت جهاد کشاورزی بار دیگر از ارباب جراید و صاحبان تریبون درخواست دارد، در انعکاس مطالبی از این دست و در بررسی صحت و سقم آن، دقت لازم را مبذول دارند تا عرصه روشنگری و آگاهی‌بخشی آلوده به بغض سیاسی و بعضاً خلاف‌گویی نگردد.

کد خبر 53683

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 2 =