اعضای انجمن نظارت بر دهمین دوره انتخابات اتاق‌های سراسر کشور معرفی شدند

غلامحسین شافعی رئیس اتاق ایران طی حکمی ۴ نماینده پارلمان بخش خصوصی در انجمن نظارت بر دهمین دوره انتخابات اتاق‌های بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی سراسر کشور را منصوب کرد.

غلامحسین شافعی رئیس اتاق ایران طی حکمی ۴ نماینده پارلمان بخش خصوصی در انجمن نظارت بر دهمین دوره انتخابات اتاق‌های بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی سراسر کشور را منصوب کرد.

بر اساس این حکم، حسین میرمحمد صادقی، جهانبخش سنجابی شیرازی، سید جعفر مرعشی و غلامحسین جمیلی به عنوان ۴ عضو انجمن معرفی شده‌اند.

همچنین در نخستین جلسه انجمن، حسین میرمحمد صادقی به عنوان رئیس و جهانبخش سنجابی شیرازی به عنوان دبیر انجمن انتخاب شدند.

از سوی وزیر صنعت، معدن و تجارت نیز محمد جواد حاجی حسینی، معاون حقوقی و امور مجلس وزارت صنعت، معدن و تجارت به عنوان نماینده در این انجمن تعیین شده است.

بر اساس ماده ۱۵ قانون اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی ایران، انتخابات هر یک از اتاق‌ها در یک روز انجام می‌شود و انتخابات سراسر کشور ظرف مدت یک ماه پایان می‌پذیرد.

در تبصره یک این ماده، اتاق ایران مکلف شده است دو ماه قبل از پــایان هر دوره انتخابات هیئت نمایندگان دوره بعد را برگزار کند.

بر اساس تبصره ۲ این ماده برای انجام انتخابات نمایندگان اتاق تهران و شهرستان‌ها، یک انجمن نظارت بر انتخابات مرکب از یک نفر نماینده از وزارت بازرگانی به معرفی وزیر بازرگانی و چهار نفر نمایندگان اتاق ایران به معرفی رئیس اتاق تشکیل می‌شود.

این انجمن برای انجام انتخابات اتاق شهرستان‌ها هیأتی را که کمتر از سه نفر نباشد متشکل از یک نفر نماینده وزارت بازرگانی و مابقی از اعضای خوش‌نام اتاق بازرگانی شهرستان مربوطه انتخاب خواهد کرد و انجمن مذکور به‌وسیله آگهی در یکی از جراید کثیرالانتشار، تاریخ شروع انتخابات و خاتمه آن و شرایط انتخابات را به اطلاع اعضای اتاق‌های مربوط خواهد رسانید.

کد خبر 53686

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 2 =