ضوابط واردات، ترخیص و فروش گندم صنف و صنعت اعلام شد + مستندات

کشاورزی> اقتصادغذا - ضوابط واردات،ترخیص و فروش گندم دروم و معمولی برای مصارف صنف و صنعت اعلام شد.

به گزارش پایگاه خبری اقتصاد غذا «فود پرس»، علی وکیلی مدیرکل دفتر واردات گمرک در نامه ای به گمرکات سراسر کشور با اشاره به مکاتبات وزارت جهاد کشاوررزی نوشت: به استناد بند سوم نامه شماره ۱۴۰۱/۵۰۰/۸۷۴۴۲ مورخ ۱۴۰۱/۱۰/۲۷ معاون محترم توسعه بازرگانی وزارت جهاد کشاورزی، ترخیص گندم دروم و معمولی تحت تعرفه‌های ۱۰۰۱۹۹۲۰ و ۱۰۰۱۱۹۰۰ منوط به اخذ تاییدیه قبلی از وزارت جهاد کشاورزی و عرضه آن در سامانه بازارگاه خواهد بود. مسئولیت حسن اجرای این بخشنامه به عهده بالاترین مقام آن گمرک خواهد بود.

بنا بر این گزارش شهرام آذین سرپرست دفتر مقررات و استانداردهای بازرگانی وزارت جهاد کشاورزی در نامه ای به گمرک جمهوری اسامی ایران در خصوص ضوابط ترخیص گندم آورده بود: عطف به بند سوم نامه شماره شماره ۱۴۰۱/۵۰۰/۸۷۴۴۲ مورخ ۱۴۰۱/۱۰/۲۷ معاون توسعه بازرگانی وزارت متبوع (پیوست) درخصوص موضوع شیوه‌نامه واردات گندم دروم و معمولی کد تعرفه‌های (۱۰۰۱۹۹۲۰ و ۱۰۰۱۱۹۰۰۱) به استحضار می‌رساند ترخیص هرگونه محموله گندم از مبادی ورودی گمرکات کشور منوط به اخذ تاییدیه قبلی از وزارت جهاد کشاورزی و عرضه آن در سامانه بازارگاه می‌باشد.

محسن شیراوند معاون توسعه بازرگانی وزارت جهاد کشاورزی نیز در نامه شماره ۱۴۰۱/۵۰۰/۸۷۴۴۲ مورخ ۱۴۰۱/۱۰/۲۷ در خصوص شرایط و ضوابط واردات، ترخیص و فروش گندم دروم و معمولی و نحوه فروش آن اعلام کرد: عطف به شیوه‌نامه شماره ۱۴۰۱/۵۰۰/۵۷۲۳۱ مورخ ۱۴۰۱/۰۷/۱۷، موضوع ثبت سفارش واردات گندم دروم و معمولی (کد تعرفه‌های ۱۰۰۱۹۹۲۰ و ۱۰۰۱۱۹۰۰) برای مصارف صنف و صنعتی، بدینوسیله برای تسهیل روند ثبت سفارش و واردات گندم مورد نیاز به شرح فوق، موارد بشرح زیر اصلاح و جهت اطلاع‌رسانی به متقاضیان واردات گندم ابلاغ می‌شود:
۱- ثبت سفارش توسط کلیه متقاضیان دارای کارت بازرگانی معتبر از طریق سامانه جامع تجارت در سقف مجاز مورد نیاز برای مصارف واحدهای صنفی و صنعتی مجاز می‌باشد.
۲- کلیه واردکنندگان محموله‌های گندم وارداتی مکلف به عرضه کالا در سامانه بازارگاه وزارت جهاد کشاورزی می‌باشند.
۳- ترخیص محموله‌های گندم وارداتی پس از تائید وزارت متبوع مبنی بر عرضه در سامانه بازارگاه وزارت جهاد کشاورزی و اعلام به گمرک ج.ا.ا. صورت می‌پذیرد.
۴- کلیه واردکنندگان محموله‌های گندم وارداتی مکلف به انجام معاملات اعم از فروش و انتقال به عاملین توزیع و ثبت اسناد حمل، پرداخت سرک و کسری مربوطه در سامانه بازارگاه می‌باشند. مسئولیت فروش و ثبت اسناد حمل محموله‌های معامله شده توسط عاملین توزیع برعهده واردکنندگان می‌باشد.
۵- مسئولیت رعایت سقف میزان ثبت سفارش واردات گندم (قیمت و مقدار) مورد نیاز برای مصارف واحدهای صنفی و صنعتی با دفتر خدمات بازرگانی معاونت متبوع خواهد بود.

ضوابط واردات، ترخیص و فروش گندم صنف و صنعت اعلام شد + مستندات

ضوابط واردات، ترخیص و فروش گندم صنف و صنعت اعلام شد + مستندات

ضوابط واردات، ترخیص و فروش گندم صنف و صنعت اعلام شد + مستندات

کد خبر 53714

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 0 =