نیاز زیمباوه به ۲۰ هزار تراکتور برای مکانیزه کردن کشاورزی

وزیر کشاورزی، شیلات، آب، اقلیم و توسعه روستایی جمهوری زیمبابوه نیاز این کشور در حوزه مکانیزاسیون را ۲۰ هزار تراکتور اعلام کرد.

انکسیوس جونگو ماسوکا در جریان سفر یک روزه به تبریز و دیدار با استاندار آذربایجان شرقی با اشاره به روابط حسنه دو کشور و سفر رئیس جمهور زیمباوه در سال ۲۰۲۲ به ایران، گفت: جلسه‌ای که با وزیر جهادکشاورزی ایران داشتیم بسیار سازنده بود و امیدواریم بتوانیم همکاری‌های خوبی را در آینده نزدیک داشته باشیم.

وی با اشاره به علاقه زیمباوه به همکاری در عرصه‌های دانش بنیان و بازدید از مؤسسه واکسن و سرم سازی رازی، گفت: این مجموعه بسیار بزرگ که توسط دانشمندان ایرانی بنا شده است، تحسین برانگیز است و امیدواریم مجموعه این چنین هم در کشور ما راه اندازی شود.

جونگو ماسوکا، اقتصاد زیمباوه را بر پایه کشاورزی دانست و افزود: ما به دنبال تغییرات اساسی در کشاورزی زیمبابوه هستیم چرا که پیشرفت در این حوزه می‌تواند زندگی مردم و اقتصاد کشور را توسعه دهد و برای رسیدن به هدف به بهبود وضعیت مکانیزاسیون کشاورزی و خرید تراکتور نیاز داریم.

وزیر کشاورزی، شیلات، آب، اقلیم و توسعه روستایی جمهوری زیمبابوه نیاز این کشور در حوزه مکانیزاسیون را ۲۰ هزار تراکتور اعلام کرد و ادامه داد: در حال حاضر ما تنها یک هزار تراکتور داریم و قصد داریم به هدف گذاری خود در این حوزه برسیم.

وی گفت: ما به تولید ۱۵۰ میلیون لیتر محصولات لبنی در سال نیاز داریم که در حال حاضر توان کشور ما ۹۰ میلیون لیتر است و به همین دلیل با بازدید از این مجموعه قصد داریم تا راه‌های افزایش تولید لبنیات را در زیمباوه فراهم کنیم./مهر

کد خبر 53740

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 11 =