مجوز احداث پایانه صادراتی محصولات کشاورزی در شوش صادر شد

نماینده مردم شوش و کرخه در مجلس از صدور همه مجوزهای لازم برای احداث پایانه صادراتی محصولات کشاورزی در شهرستان شوش خبر داد.

محمد کعب عمیر بیان کرد: شهرستان‌های شوش و کرخه به عنوان قطب تولید محصولات راهبردی کشاورزی از جمله گندم و کلزا محسوب می‌شوند.

وی ادامه داد: با توجه به ظرفیت‌های تولیدی و کشاورزی در این مناطق در قالب طرح‌های اقتصاد مقاومتی، پروژه پایانه صادراتی محصولات کشاورزی این در شهرستان شوش پیگیری شد که در نهایت همه مجوزهای لازم برای عملیاتی شدن این طرح از سوی مراجع مربوطه صادر شد.

عضو مجمع نمایندگان مردم خوزستان در مجلس، کارکرد این پایانه را نوعی کشت و صنعت عنوان کرد و گفت: در این پایانه ۱۸ مجتمع فرآوری و صنایع تبدیلی محصولات کشاورزی پیش بینی شد.

کعب عمیر، صدور مجوزهای لازم برای احداث این پایانه را دستاوردی تأثیرگذار برای رشد اقتصادی شهرستان‌های شوش و کرخه دانست و افزود: پیش بینی می‌شود که عملیات اجرایی این پروژه در روزهای آینده با حضور مقامات استانی و کشوری در قالب آئین کلنگ زنی آغاز شود.

نماینده مردم شوش و کرخه در مجلس، میزان سرمایه گذاری تعیین شده برای احداث این پایانه صادراتی محصولات کشاورزی را ۱۲ هزار میلیارد ریال اعلام کرد و گفت: این پروژه با محوریت بخش خصوصی اجرایی خواهد شد.

وی با تاکید بر اهمیت ایجاد چنین پایانه‌ای در استان خوزستان بیان کرد: پیش از این نیز اهلیت سرمایه گذار مربوطه، مورد بررسی دقیق و کارشناسی قرار گرفته است.

کعب عمیر یادآور شد: با راه اندازی پایانه صادراتی محصولات کشاورزی شهرستان شوش برای بیش از ۲ هزار و ۵۰۰ فرصت شغلی مستقیم و غیرمستقیم در منطقه ایجاد خواهد شد./مهر

کد خبر 53762

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 0 =