مشکلات ارزی مانع پهلوگیری ۳۸ کشتی کالای اساسی شده است

مدیرکل بنادر و دریانوردی خوزستان از خالی بودن ۹ اسکله بندر امام خمینی خبر داد و گفت: در حال حاضر مشکلات اسنادی، مانع از پهلوگیری ۳۸ کشتی حامل کالاهای اساسی در اسکله‌های این بندر شده است.

بهروز آقایی  اظهار کرد: مشکلاتی که در بحث مسائل اسنادی و ارزی وجود دارد، در حال حاضر مانع از پهلوگیری ۳۸ کشتی حامل کالاهای اساسی در اسکله‌های بندر امام خمینی (ره) شده است.

خالی بودن ۹ اسکله بندر امام خمینی

وی از خالی بودن ۹ اسکله بندر امام خمینی خبر داد و افزود: این شرایط باعث شده که از بین اسکله‌های موجود بندر امام، تعداد ۹ اسکله خالی و در انتظار پهلوگیری کشتی‌ها باشد.

مدیرکل بنادر و دریانوردی خوزستان با بیان اینکه تجهیزات و اسکله‌های بندر امام خمینی آمادگی لازم را برای ارائه خدمات به کشتی‌ها دارند، گفت: حجم کالاهای اساسی ۳۸ کشتی موجود در لنگرگاه بندر امام خمینی (ره) بیش از ۲ میلیون و ۶۰۰ هزار تن برآورد می‌شود.

آقایی عنوان کرد: در صورت رفع مشکلات اسنادی، امکان پهلوگیری این کشتی‌ها که بخش مهمی از مسائل آن‌ها مربوط به تامین ارز از سوی صاحبان کالا است در اسکله‌های بندر امام فراهم می‌شود تا نسبت به تخلیه آن‌ها اقدام شود.

وی در خصوص تخلیه کالای اساسی در طول سال جاری افزود: از ابتدای امسال تاکنون ۱۳ میلیون و ۱۰۰ هزار تن کالای اساسی تخلیه شده در بندر امام خمینی (ره) به منظور توزیع و مصرف در نقاط مختلف کشور توسط ناوگان ریلی و جاده‌ای از این بندر خارج شده است.

آقایی خاطرنشان کرد: حجم کالای اساسی موجود در انبار و سیلوهای مجتمع بندری امام خمینی (ره) در حال حاضر ۲ میلیون و ۸۰۰ هزار تن است. / ایسنا

کد خبر 53765

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 5 =