قیمت کالاهای اساسی در بازار جهانی نزولی شد اما در ایران ثابت ماند!

اقتصاد غذا - در حالی که قیمت غلات و کالاهای اساسی در بازار جهانی طی ماه های اخیر کاهشی بوده است اما در ایران حدود ۴ ماه است که قیمت های ارزی این کالاها بدون تغییر باقی مانده است.

به گزارش پایگاه خبری اقتصاد غذا «فود پرس»، در حالی که طی سال گذشته و به ویژه پس از جنگ روسیه و اوکراین و افزایش قیمت غلات و نهاده های دامی در دنیا، جلسات کمیته ارزی وزارت جهاد کشاورزی به صورت منظم برای اصلاح قیمت ها برگزار می شد اما به نظر می رسد از تاریخ ابلاغ آخرین مصوبه کمیته ارزی  از بهمن ماه تا کنون هیچ جلسه ای در خصوص اصلاح قیمت های ارزی در وزارت جهاد کشاورزی انجام نشده است.
این کم کاری از سوی وزارت جهاد کشاورزی در حالی است که قیمت ها در بازار جهانی سیر نزولی داشته و در برخی کالاها شیب کاهش قیمت بسیار تند و نزولی است اما متاسفانه غفلت مدیران وزارت جهاد کشاورزی باعث شده رنگ و بوی کاهش قیمت در بازار داخلی احساس نشود.
به نظر می رسد شیوه قیمت گذاری دستوری و دخالت بیش از اندازه دولت در تعیین نرخ کالاها و همچنین نرخ ارز باعث شده تا دولت نتواند وظایف خود را به درستی انجام دهد و باید هر چه سریعتر نسبت به اصلاح شیوه مدیریت بازار و تعیین قیمت در بازار اقدامات لازم صورت گیرد.
 

کد خبر 53893

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 2 =