دستورالعمل تکمیلی صادرات تخم مرغ و پولت مرغ ابلاغ شد

وزارت جهاد کشاورزی در راستای اجرای بند (ب) ماده ۲۳ قانون احکام دائمی کشور، دستورالعمل تکمیلی نحوه ایفای تعهد ارزی و پرداخت مابه‌التفاوت یارانه دولتی صادرات تخم‌مرغ خوراکی و پولت تخم‌گذار را اعلام کرد.

به گزارش پایگاه خبری اقتصاد غذا «فود پرس»، سید جمال مدرسی دره سرپرست دفتر توسعه صادرات معاونت توسعه بازرگانی وزارت جهاد کشاورزی در نامه ای به مرادی زیارانی مدیرعامل اتحادیه مرکزی مرغداران میهن دستورالعمل تکمیلی نحوه ایفای تعهد ارزی و پرداخت مابه‌التفاوت یارانه دولتی صادرات تخم‌مرغ خوراکی و پولت تخم‌گذار را به شرح زیر ابلاغ کرد.


۱. صادرکنندگانی که از تاریخ ۱۴۰۲/۲/۲۱ و به بعد، محصولات تخم‌مرغ خوراکی و پولت تخم‌گذار (مراتب طی نامه شماره ۱۹۲۱۰ مورخ ۱۴۰۲/۲/۲۰ معاونت توسعه بازرگانی به اتحادیه میهن ارسال شده است) صادر می‌کنند، همچنان مکلفند در چارچوب سیاست‌ها و ضوابط اجرایی ابلاغ شده توسط بانک مرکزی ارز حاصل از صادرات خود را به چرخه اقتصادی کشور بازگرداند.
۲. صادرکنندگان محصولات موصوف متعهد می‌شوند مبلغ مابه‌التفاوت ریالی یارانه ارز دولتی که متعاقبا توسط شورای اقتصاد اعلام خواهد شد را برای صادراتی که از تاریخ ۱۴۰۲/۲/۲۱ و به بعد انجام می‌دهند، به حساب دولت واریز نمایند.
۳. در راستای حفظ بازارهای صادراتی و کمک به استمرار تولید در کشور، وزارت جهاد کشاورزی به اتحادیه میهن اجازه می‌دهد به صادرکنندگانی که بندهای (۱) و (۲) مصوبات مذکور را در قالب تعهد محضری و ارائه آن به اتحادیه می‌پذیرند، مجوز صادرات اعطا نماید. شایان ذکر است ارسال تعهد محضری هر یک از متقاضیان صادرات به همراه نامه برای هر مجوز توسط اتحادیه به دفتر توسعه صادرات الزامی است.

کد خبر 53959

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 0 =