تنش بی سابقه در انتخابات هیات رئیسه اتاق تهران/ دود سفید بیرون نیامد

پس از تنش بی سابقه در برگزاری انتخابات هیات رئیسه دهمین دوره اتاق تهران با اعلام مسعود خوانساری انتخابات هیات رئیسه اتاق تهران به روز یکشنبه هفتم خردادماه موکول شد.

به گزارش پایگاه خبری اقتصادغذا «فود پرس»، نخستین جلسه دهمین دوره هیات نمایندگان اتاق تهران که قرار بود به منظور تعیین اعضای هیات رئیسه برگزار شود به دلیل تنش های فراوان قبل از ساعت برگزاری، پس از ترک اعضای هیات نمایندگان ازسالن جلسات با تاخیری بیش از یک ساعت برگزار شد و مسعود خوانساری رئیس نهمین دوره هیات نمایندگان اتاق تهران که به نظر می رسد پس از تنش های پر سروصدا با فریادهای بلند و ... در محیط بیرونی سالن جلسات، از شرایط روحی مناسبی برخوردار نیست بدون رای گیری رسمی از اعضای هیات نمایندگان دوره جدید، اعلام کرد که جلسه رای گیری هیات رئیسه روز یکشنبه هفتم خرداد ماه ساعت 7 صبح برگزار می شود.

گلایه اعضای ائتلاف برای فردا از مشی خوانساری
به نظر می رسد ائتلاف برای فردا پس از حذف لیدرهای اصلی، اینبار پس از کنار رفتن خوانساری از هیات نمایندگان عملا با معضل رهبری مواجه است و نتوانسته با حفظ اصول و قواعد کار گروهی و بهره گیری از خرد جمعی تیم منسجمی را راهی هیات نمایندگان کند به طوری که برخی از اعضای ائتلاف در این زمینه انگشت اشاره را مستقیما به سمت مسعود خوانساری نشانه گرفته اند و از پدرخواندگی او در ائتلاف گلایه دارند.
به نظر می رسد مهم ترین گلایه اعضای ائتلاف پس از نبود افرادی همچون رامین خسرو خاور و کورش منتصر در لیست انتخاباتی ائتلاف برای فردا، حالا نحوه رای گیری داخلی و مداخله مستقیم و لابی گری برای انتخاب رئیس و هیات رئیسه به عامل اصلی گلایه از مدیریت خوانساری تبدیل شده است. 
معترضان به شیوه و منش خوانساری، معتقدند که طبق مرام نامه و عرف دفعات گذشته هر گونه لابی گری برای انتخابات داخلی هیات رئیسه خلاف منش ائتلاف است و خوانساری نباید با بهره گیری از برخی افراد به صورت حضوری و تلفنی برای تحمیل نظر خود روی ریاست یک فرد خاص پا فشاری می کرده و این کار نوعی دیکتاتوری و برهم زدن قاعده بازی و مشی اعضای ائتلاف است.
از طرفی برخی دیگر نیز معتقدند که در انتخابات داخلی ائتلاف نباید افراد خارج از هیات نمایندگان حق رای داشته باشند و عملا حضور برخی افراد و مخدوش بودن تعداد نفرات حاضر در روز رای گیری و اتخاذ آرا برای نواب رئیس باعث دلخوری برخی از افراد با سابقه و کلیدی ائتلاف شده است.
اما اکنون به نظر می رسد گزینه مورد نظر خوانساری برای ریاست اتاق تهران چندان باب میل اعضای ائتلاف نیست و خوانساری برای تحمیل نظر خود راه سختی را تا پایان دوره دهم برعهده خواهد داشت.


دولتی ها پررنگ می شوند
در حالی که به نظر می رسید دولت سیزدهم در خواب غفلت انتخابات اتاق بازرگانی درتهران را به همفکران دولت قبل واگذار کرده است و به دلیل اداره شدن وزارت خانه های صمت و جهاد کشاورزی با سرپرست، لیست بسیار سوال برانگیز و نه چندان قوی از سوی دولت ارائه شده است  اما حالا و پس از اتفاقات صبح امروز و حضور پررنگ و موثر نمایندگان دولت در هیات نمایندگان با محوریت محمد مهدی برادران و جعفر فرجی نشان داد که می توان بر روی نقش دولتی ها نیز در این دوره حساب باز کرد.

دوگانه سلاح ورزی
در جلسه صبح امروز حضور امیرزاده در صحن هیات نمایندگان و حسین سلاح ورزی در جلسات همفکری (هیچکدام عضو هیات نمایندگان اتاق تهران نیستند) کمی عجیب و سوال برانگیز بود به طوری که در ذهن برخی ها این حضور سلاح ورزی نشان از تعلق خاطر وی به گروهی خاص در اتاق تهران دارد. موضوعی که در فیلم زمان اعلام نتایج انتخابات در اردوگاه ائتلاف برای فردا، قبل از اعلام رسمی و قانونی نتایج بحث برانگیز شده بود و نشان می داد سلاح ورزی بین علایق شخصی و جایگاه حقوقی خود نتوانسته تفکیکی قائل شود و به عنوان نائب رئیس اتاق ایران و کاندیدای اتاق خرم آباد در همان روز، به جای حضور در حوزه انتخابیه خود، در جشن پیروزی ائتلاف برای فردا در تهران شادمانی کرده است.

تصمیم سخت 
حالا به نظر می رسد مسعود خوانساری به عنوان رهبر کنونی ائتلاف، میان پافشاری بر نظر شخصی خود در انتخاب رئیس اتاق و اصرار بر مشی اخیرش که به تفرقه بیشتر و انشقاق در ائتلاف و در نتیجه اتاق تهران دامن خواهد زد یا نرمش قهرمانانه و پذیرش اشتباهات و تن دادن به خواسته ای منطقی اعضای ائتلاف برای اجماع مناسب در تعامل با همه اعضا و دولتی ها (بدون فشار از بیرون و لابی گری) برای پیشبرد اهداف اتاق تهران، باید یکی را انتخاب کند.


 

کد خبر 53973

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 14 =