وزارت کشاورزی روسیه عوارض صادراتی برای ٣١ مه تا ٦ ژوئن را اعلام کرد

وزارت کشاورزی روسیه روز جمعه، عوارض صادراتی غلات را برای تاریخ ٣١ ماه مه الی ٦ ماه ژوئن را اعلام کرد.

پایگاه خبری اقتصادغذا «فود پرس»، یاشار غریبی: بر این اساس، شاهد کاهش عوارض صادراتی گندم  به ٤،٥٢٥ روبل، جو به🐄 ١،٢٢٤ روبل و از سوی دیگر افزایش عوارض صادراتی ذرت به ٢،٧٥٣ روبله خواهیم بود.
در همین راستا، عوارض صادراتی روغن خام آفتابگردان از روسیه هم برای ماه ژوئن، صفر اعلام شد (١،١٢٢ روبل کاهش نسبت به ماه مه) و عوارض صادراتی کنجاله آفتابگردان هم ٥،٠١١ روبل (کاهش ١،٥٠٠ روبل نسبت به ماه مه) اعلام شد.
بازار گندم تحویل آب های عمیق بنادر روسیه در آخر هفته گذشته کماکان روند ثابت داشته و تقاضا برای گندم از روسیه ضعیف است، به ویژه در ترکیه، که خریداران تمایلی به انجام معاملات پیش از دور دوم انتخابات تا روز یکشنبه ٧ خرداد ماه را نداشتند.
یکی از دلایل عدم فعالیت ترک ها نگرانی از نرخ برابری لیر و مشکلات ناشی از ذخایر ارزی ترکیه می باشد.
از سوی دیگر، به نظر دولت روسیه قصد دارد قانون جدیدی را معرفی کند که اجازه توزیع مجدد سهمیه غلات استفاده نشده توسط صادرکنندگان را می دهد. تا ١٧ ام ماه مه، حدود ٧٠ درصد از سهمیه های صادراتی استفاده شده است که از ٢٥.٥ میلیون تن سهمیه اعلامی برای نیمه دوم فصل زراعی، حدود ١٧ میلیون تن صادر شده است. برخی از شرکت‌های خارجی که پیش تر در بازار روسیه فعال بودند، به‌ویژه میزان  صادرات پایین‌تری داشتند. در نظر داشته باشیم که با توجه به اینکه انتظار می‌رود برداشت گندم روسیه زودتر از حد معمول آغاز شود و پیش‌بینی می‌شود که ذخایر گندم در بالاترین حد خود باشد، وجود سهمیه صادراتی از سال قبل هم می تواند بر میزان عرضه، تاثیر بگذارد.
در خصوص نحوه محاسبه عوارض صادراتی گندم از ابتداء ماه ژوئن، نرخ پایه محاسباتی گندم از ١٥ هزار روبل به ١٧ هزار روبل افزایش خواهد یافت.
در زیر روند عوارض صادراتی گندم را طی دو سال بررسی می شود.

وزارت کشاورزی روسیه عوارض صادراتی برای ٣١ مه تا ٦ ژوئن را اعلام کرد
 

کد خبر 53987

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 8 =