کشاورزی> اقتصاد غذا- سومین نشست استانی انجمن صنایع خوراک دام، طیور و آبزیان ایران در گرگان برگزار می شود.

مجید موافق قدیری رییس انجمن صنایع خوراک دام، طیور و آبزیان ایران در گفتگو با خبرنگار اقتصاد غذا «فود پرس» از سفر هیات مدیره انجمن صنایع خوراک دام، طیور و آبزیان ایران و هیات مدیره شرکت هماهنگی کارخانجات خوراک، دارو و مکمل دام، طیور و آبزیان کشور به استان گلستان خبر داد و گفت: دکتر عباسی مدیرکل بهداشت عمومی و صنایع غذایی سازمان دامپزشکی کشور در قالب سومین سفر استانی این انجمن، 2 آذر ‌ماه سال جاری این هییت را همراهی می کنند.

وی گفت: 25 واحد توليد خوراك دام و طيور با ظرفيت اسمي 757هزار تن در اين استان ايجاد شده كه از اين تعداد  7 کارخانه داراي خط توليد خوراك طيور و 4 كارخانه خط توليد خوراك دام و مابقي داراي هر 2 خط است. انواع مكمل، آنزيم و دارو هم در 6 كارخانه اين استان به شكل مكملهاي دارويي يا معدني به صورت جامد يا مايع توليد مي شود.

 موافق قدیری با بیان اینکه گلستان یکی از قطب های تولید خوراک دام درکشور است، تصریح کرد: انجمن در صدد است  همه تصمیمات سفر پیش از انجام سفر  اتخاذ می‌شود تا در نشست یک روزه ای که منعقد می شود به نتایج عملیاتی وکاربردی برسیم.

عضو هیات نمایندگان اتاق بازرگانی ایران گفت: از آنجا که همه تصمیمات و مصوبات انجمن مبتنی بر کار کارشناسی است، تمامی مشکلات، موارد، مصوبات و تصمیمات این سفر پیش از انجام سفر در جلسات متعددی با حضور نمایندگان کارخانجات استان گلستان اتخاذ می شود.

وی افزود: البته در حین و بعد از سفر نیز برخی نکات و مسائل در استان  جمع‌بندی و به مسوولان ذی‌ربط منتقل خواهد شد.

موافق قدیری با تاکید بر اینکه یکی دیگر از اهداف این نشست شناسایی ظرفیت‌ها، مزیت‌ها و جذابیت‌های این استان به منظور بهره‌برداری بیشتر ازاین سفر برگزار می‌شود تا سرمایه گذاران خارجی جهت سرمایه گذاری در این صنعت استراتژیک، جذب این استان شوند.
کد خبر 53a200d7dfaa43ff8d14ae6173ec926a

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 1 =