کوکاکولای ایرانی در دستان سربازان روسی/ شکر ارزان قیمت داخلی و ماجرای تکراری صادرات غیر رسمی

در حالی که طی ماه های اخیر بحث فروش شکر ارزان قیمت ایران به نوشابه سازها در رسانه ها مطرح شده بود حالا تصاویری از سربازان روس در شبکه های اجتماعی که نوشابه کوکاکولای ساخت ایران می نوشیدند خبرساز شده است.

به گزارش پایگاه خبری اقتصادغذا «فود پرس»، عصر ایران چندی پیش نوشت: پس از آنکه شرکت کوکاکولا به دلیل ‎جنگ اوکراین، رسما فعالیت خود را در روسیه متوقف کرد صادرات کوکاکولا و پپسی ایرانی آغاز شد.

تصاویری از فروش کوکاکولا  ایرانی در روسیه منتشر شده که دلیل افزایش قیمت ‎کوکاکولا و پپسی در ایران نیز بخاطر صادرات زیاد این محصول به روسیه بوده که نشان دهنده آن است که دیگر هدف این محصول بازار داخلی نیست.

این مطلب در حالی منتشر شد که در رسانه های ایران نیز با توجه به افزایش شدید قیمت شکر در بازار جهانی و تعلل دولت در اعلام قیمت شکر و در نتیجه وجود شکر ارزان داخلی برای صنایع مختلف از جمله نوشابه سازی بیم آن می رود که این شکر ارزان قیمت داخلی به صورت صادرات مستقیم و یا غیر رسمی از کشور خارج شود و مردم از این یارانه بی نصیب بمانند.

پس از انتشار این اخبار بود که  شرکت خوشگوار مشهد که تولید کننده نوشابه کوکاکولا در ایران است، نسبت به عکس‌هایی که در سایت‌ها و شبکه‌های اجتماعی منتشر شده و در آن ادعا شده بود سربازان روسیه محصول این شرکت را در دست دارند، واکنش نشان داد و گفت که «این شرکت نوشیدنی خود را به کشورهای خارجی صادر نمی‌کند».

این شرکت که به طور ضمنی تایید کرده که عکس‌های منتشر شده واقعیت دارد و آن را «صادرات غیرقانونی» خوانده است در پاسخ به مطلب عصر ایران آورده است که: «شرکت خوشگوار هیچ گونه صادرات نوشابه کوکاکولا به خارج از کشور ندارد».
با توجه به اینکه در تاریخ ۱۵ خرداد ۱۴۰۲ مطلبی با شماره خبری ۸۲۸۸۴ تحت عنوان پای نوشیدنی محبوب ایرانی به روسیه باز شد به اطلاع می رساند:
شرکت خوشگوار تولید کننده نوشابه کوکاکولا در ایران از سال ۱۳۳۶ تاکنون هیچ گونه صادرات نوشابه کوکاکولا به خارج از کشور ندارد.
این موضوع را طی نامه ای به سازمان توسعه و تجارت یادآور شده ایم امیدواریم مسئولین ذیربط جلوی صادرات غیر قانونی را بگیرند تا ما بیش ا ز پیش بتوانیم در خدمت جامعه و مردم ایران باشیم.

د.

کد خبر 54020

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 14 =