آردسازان خواستار حذف حساب واسط برای فروش آرد شدند

کانون انجمن های صنایع آرد در نامه ای خواستار حذف حساب واسط برای فروش آرد شدند.

به گزارش پایگاه خبری اقتصاد غذا «فود پرس»، جعفر ایزدیار دبیر کل کانون انجمن های صنفی صنایع آرد ایران در نامه ای به حیدر علی نصر معاون بازرگانی داخلی شرکت بازرگانی دولتی ایران نوشت: بازگشت به نامه شماره ۴۲۲۶۵/۶۱۵۰۲ مورخ ۱۴۰۲/۴/۱۴ و نیز توضیحات حضوری در مورد نحوه پرداخت بهای آرد فروخته شده و انتقال آن از حساب واسط به حساب کارخانه‌ها به استحضار می‌رساند:
۱. طی سال‌های گذشته هیچ سابقه‌ای در مورد اینکه آرد خریداری شده از کارخانه تحویل نشده باشد وجود ندارد و در نتیجه توقف وجه واریزی خریدار تحت عنوان حساب واسط هیچ کاربری ندارد.
۲. توقف وجه در حساب واسط، سبب کاهش نقدینگی کارخانه‌ها برای خرید گندم گردیده و کارخانه‌ها از این جهت دچار مشکلات جدی شده‌اند و با اجرای بخشنامه اخیر این مشکل چند برابر گردیده و خصوصا در مورد آرد صنف و صنعت که به دلیل قیمت بالای آن حجم نقدینگی متوقف شده بسیار زیاد بوده و کارخانه‌ها برای تامین نقدینگی خرید گندم دچار مشکل می‌باشند.
فلذا باتوجه به اینکه توقف وجه آرد در حساب واسط تنها و تنها به نفع بانک سپه می‌باشد و هیچ فایده و کاربردی برای آن شرکت محترم و یا جریان تامین آرد کشور ندارد، خواهشمند است دستور فرمایند بهای آرد خریداری شده به محض خرید به حساب کارخانه واریز گردد تا مشکل ایجاد شده برطرف گردد. پیشاپیش از بذل توجه و عنایت آن مقام محترم تشکر و قدردانی می‌گردد.

کد خبر 54130

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 7 =